Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 14 دقیقه

معاون دبير كل اتاق تعاون ايران برنامه‌ريزي براي انتقال نمايشگاه‌هاي پرمخاطب به پرند

معاون دبير كل اتاق تعاون ايران برنامه‌ريزي براي انتقال نمايشگاه‌هاي پرمخاطب به پرند

معاون دبير كل اتاق تعاون ايران با اشاره به اينكه نمايشگاه بين‌المللي در دست احداث پرند به دليل نزديكي به فرودگاه و مترو، زمينه مساعدي را براي جذب مخاطبان نمايشگاه‌هاي فراهم كرده گفت: نمايشگاه بين‌المللي تهران همچنان به فعاليت‌هاي خود در سطوح ملي ادامه خواهد داد..

یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 ساعت 0:5
ابراهيم تهراني در خصوص تعيين تكليف نمايشگاه بين‌المللي تهران و رويكرد دولت از ايجاد يك نمايشگاه بين‌المللي جديد در شهر پرند، اظهار داشت: از آنجا كه ظرفيت‌ فعاليت‌هاي نمايشگاهي در ايران و تهران بسيار بالاست، با اشاره به اينكه برگزاري نمايشگاه‌هاي بزرگ و ملي در داخل شهر مشكلات ترافيكي را تشديد مي‌كند،‌ خاطرنشان كرد:‌ با ايجاد نمايشگاه بين‌المللي جديد پرند كه به دليل نزديكي به فرودگاه و مترو مي‌تواند زمينه‌ساز دسترسي‌هاي سريع و تسهيل در برپايي نمايشگاه‌هاي پرمخاطب باشد، اميدواريم ديگر شاهد گره‌هاي كور ترافيكي و طنش‌هاي اياب و ذهاب به نمايشگاه نباشيم.
معاون دبير كل اتاق تعاون ايران گفت:‌ البته محلي كه براي ايجاد نمايشگاه بين‌المللي تخصيص يافته است از حدود هشت سال قبل براي ايجاد نمايشگاه‌ دائمي اكسپوي ايران پيش‌بيني و مكان‌سنجي شده بود كه با پيگيري غضنفري "وزير بازرگاني " در تعامل با سازمان مسكن و شهرسازي اين زمين كه بالغ بر 130هكتار است به محل ايجاد مركز تجاري ايران و نمايشگاه بين‌المللي دائمي ايران تخصيص داده شد.
وي خاطرنشان كرد: نمايشگاه جديد مانع ادامه فعاليت نمايشگاه بين‌المللي تهران نمي‌شود به عبارتي از اين پس يك سايت مادر يا بزرگ در كنار نمايشگاه بين‌المللي تهران خواهيم داشت كه برخي نمايشگاه‌هايي كه به دليل تراكم جمعيتي و ترافيكي نمي‌شد در نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار كرد، اين نمايشگاه‌ها را در پرند برگزار كنيم.
وي در خصوص نحوه اداره و ماليكت اين نمايشگاه جديد، تصريح كرد:‌ از آنجا كه پيرو سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، شركت‌هاي دولتي حق توسعه سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي را ندارد بالطبع در اداره اين سايت نمايشگاهي بخش غيردولتي اعم از تعاوني و خصوصي مشاركت جدي خواهند داشت كه البته مالكيت آن نيز احتمالاً در اختيار اين دو بخش قرار گيرد.
تهراني با اشاره به اينكه پروژه نمايشگاه بين‌المللي پرند مطابق پيش‌بيني‌ها بايد طي دو سال آتي به نتيجه برسد، اظهار داشت: در حقيقت يك هيئت امنايي در شركت سهامي نمايشگاه بين‌المللي تشكيل شده است كه در حال فراهم‌سازي مقدمات مالكيت و واگذاري اجراي پروژه به بخش‌هاي غيردولتي خصوصي و تعاوني‌ است.
وي در خصوص تعيين‌تكليف نمايشگاه بين‌المللي تهران، خاطرنشان كرد: بحث واگذاري مديريت و مالكيت اين نمايشگاه هم در مرحله تصميم‌گيري در سازمان خصوصي‌سازي است، تا زماني كه آئين‌نامه پيمان مديريتي اين نمايشگاه آماده و توسط هيئت واگذاري مصوب نشود، نمي‌توان در اين خصوص تصميم‌گيري كرد.
وي تأكيد كرد: بنا به تجربيات يا نمايشگاه بين‌المللي تهران واگذار نخواهد شد يا اگر بنا به واگذاري باشد قاعدتاً به اتاق‌هاي تعاون و بازرگاني كه از اهليت لازم براي مديريت و مالكيت آن برخوردار هستند واگذار خواهد شد.

تعداد بازدید : 867

ثبت نظر

ارسال