Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 45 دقیقه

مدیریت فرآیندمحور و مشارکتی، دو دلیل اصلی دریافت "نشان برنز بهره‌وری" توسط آلومینای ایران

مدیریت فرآیندمحور و مشارکتی، دو دلیل اصلی دریافت "نشان برنز بهره‌وری" توسط آلومینای ایران

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: تبدیل مدیریت سنتی به "فرآیندمحور و مشارکتی" در تمامی ارکان مجموعه در حوزه بهره‌وری، ازجمله دلایل شاخص کسب نشان برنز توسط این شرکت در هفتمین جایزه ملی بهره‌وری معدن و صنایع معدنی ایران، است.

سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت 11:44

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تورج زارع، تصریح کرد: طی شش سال مدیریت در شرکت آلومینای ایران، تمامی تلاش بدنه مدیریتی، کارشناسی و حتی کارگری معطوف به تبدیل مدیریت سنتی به فرآیندمحور، سیستمی و استاندارد شده است.

وی افزود: تدوین و اجرای استراتژی جدید متناسب با اهداف کلان، جزو گام‌های اولیه در این شرکت بود به‌طوری‌که بتوان ضمن شناسایی نقاط ضعف، به برجسته‌کردن نقاط قوت نیز بپردازیم. زارع ادامه داد: در این مسیر طرح‌های بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندها را شناسایی و مسیرهایی که به‌سمت کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده می‌انجامید، مشخص کردیم.

آموزش در تمامی سطوح

زارع با اعلام اینکه طی سال‌های گذشته ساختار سازمانی نیز متناسب با اهداف، هماهنگ شد، اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی از سطوح مدیریتی تا کارشناسی و کارگری،‌ عاملی برای همسوسازی نیروی انسانی با استراتژی‌های شرکت شده است.

وی همچنین گفت: تشکیل کمیته بهره‌وری همراه با تدوین اظهارنامه و بررسی اقدامات شرکت‌های پیشرو در بهره‌وری ازجمله اقداماتی است که مسیر افزایش نرخ بهره‌وری در آلومینای ایران و کارخانه تولید آلومینیوم را هموار ساخت.

زارع با تأکید بر اینکه کار تیمی در شرکت همواره مورد توجه بوده است،‌ تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم که با نگرش شایسته‌سالاری،‌ پرسنلی که در توانمندسازی این شرکت و افزایش نرخ بهره‌وری اثرگذار بوده‌اند مورد تشویق قرار دهیم و چنانچه اقدام مثبتی انجام دهند نتیجه آن‌را به‌صورت مالی و غیرمالی مشاهده کنند.

پایش ماهانه فعالیت‌ها

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران، همچنین گفت: تشکیل دفتر کنترل و نظارت (PMO)، اقدام به پایش فعالیت‌ها به‌صورت ماهانه می‌کند. وی ادامه داد: فعالیت‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در معادن، کارخانه‌های تولید آلومینا و آلومینیوم و ... در قالب استراتژی‌های بلندمدت و کوتاه مدت پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه استقرار سیستم‌های مدیریتی در آلومینای ایران،‌ همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده، افزود: پیاده‌سازی مدیریت های ریسک،‌ دانش، زنجیره تأمین و حتی مسؤولیت اجتماعی سبب ارتقای جایگاه شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران به اقدامات خلاقانه این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش مدیران و مهندسان موفق به بازیابی سود از کربنات‌ها شدیم که سال گذشته به‌عنوان طرح برتر وزارت صنعت معدن و تجارت شناخته شد.

زارع تأکید کرد: به‌طورکلی استفاده از مدیریت نوین و سیستمی و همچنین مشارکت کارکنان در ارتقای بهره‌وری، سبب شده شرکت آلومینای ایران همواره به‌عنوان مجموعه‌ای پویا شناخته شود.

تعداد بازدید : 1442

ثبت نظر

ارسال