Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 4 و 0 دقیقه

مدرنیزاسیون تنها راه نجات واحد ذوب مصری اجیپتالوم

مدرنيزاسيون تنها راه نجات واحد ذوب مصري اجيپتالوم

باشگاه آلومینیوم: در تاریخ 25 ماه ژانویه سال جاری، ‌وزیر تجارت مصر، اعلام کرد که رشد و ارتقای شرکت اجیپتالوم (آلومینیوم مصر) تنها ازطریق مدرنیزاسیون ممکن خواهد بود.

چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت 15:23

باشگاه آلومینیوم- به‌گفته‌ی توفیق، ‌گروه آمریکایی بچل (Bechtel) به‌عنوان مشاور پروژه عمل کرده و مدرنیزاسیون این واحد تولیدی را عهده‌دار خواهند شد. امکان‌سنجی این پروژه تا اواسط 2021 به سرانجام خواهد رسید و پس از آن برنامه مدرنیزاسیون آغاز خواهد شد.

به‌گفته وزیر، این پروژه شامل جایگزین‌سازی قطعات قدیمی با قطعات جدید خواهد بود که حاصل آن همراه با تکنولوژی جدید ذوب، کاهش مصرف انرژی و درنهایت افزایش ظرفیت ذوب به 250 هزار تن خواهد بود. قرار است توسط این خط تولید جدید،‌ چرخ‌های آلومینیومی تولید و به بازار عرضه گردند.

به‌گفته‌ی توفیق، شش شرکت بین‌المللی در مناقصه عمومی جهت راه‌اندازی خط تولید جدید در اجیپتالوم حضور داشتند.

تلاش وزیر صنعت و تجارت مصر، در جهت ارتقاء کیفی و کمی شرکت اجیپتالوم و صنعت آلومینیوم مصر است چراکه در تاریخ 12 ژانویه سال جاری شرکت آهن و فولاد مصر منحل شد که خود ضربه بزرگ اقتصادی بر پیکره‌ی صنعت فلزات این کشور وارد کرد.

شرکت اجیپتالوم در اواخر دسامبر 2020 اعلام کرد که در سال مالی 2020-2019، ‌994 میلیون پوند (پوند مصر) متضرر شده است. این درحالی است که طی سال مالی 2019-2018، نه‌تنها ضرر و زیانی را متحمل نشد بلکه 571 میلیون پوند (پوند مصر) سود به ثبت رساند.

شیوع بیماری کرونا به‌همراه ضعف در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، مهم‌ترین عامل زیان‌دهی این شرکت بوده است.

تعداد بازدید : 1484

ثبت نظر

ارسال