Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 44 دقیقه

مدیرعامل شرکت آکپا ایران:

محصولات آلومینیومی، جای خود را در بازار جهانی باز کرده‌‌اند

محصولات آلومینیومی، جای خود را در بازار جهانی باز کرده‌‌اند

باشگاه آلومینیوم: غلامرضا حکیمی: آلومینیوم جای کار زیادی دارد اما محصولات آلومینیومی، جای خود را در بازار جهانی باز کرده‌‌اند.

سه شنبه 21 شهریور 1402 ساعت 13:22

در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه در و پنجره با غلامرضا حکیمی، مدیرعامل مجموعه آکپا ایران، گفت‌وگو کردیم و از او درباره کیفیت نمایشگاه و چگونگی وضعیت بازار پرسیدیم.

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، حکیمی، در پاسخ به این سوال که چند سال در این نمایشگاه شرکت داشته‌اند به خبرنگار مجله آلومینیوم گفت: مجموعه آکپا ایران از سال ۸۷ در تمام نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار شده، شرکت داشته‌است.

مدیرعامل آکپا ایران بر این باور است که ساعت و روز کاری نمایشگاه در و پنجره در سال ۱۴۰۲، مناسب نبوده چون باعث پایین‌آمدن آمار بازدیدکنندگان شده ‌است. او در این مورد اظهار داشت: ساعت کاری این نمایشگاه از ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر است که ساعت مناسبی برای بازدید از یک نمایشگاه نیست. بازدیدکننده از غرفه ما خیلی خوب بود، ولی بسیاری از سالن‌ها خالی بودند. به‌نظرم اگر زمان برگزاری نمایشگاه در روزهای آخر هفته بود، اتفاقات بهتری می‌افتاد.

مدیرعامل آکپا ایران در پاسخ به این سوال که نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر شده یا نه؟ گفت: نمایشگاه امسال بهتر از سال‌های قبل بود، چون اکثر غرفه‌داران، سازنده یا مونتاژکار بودند. به‌نظرم شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند، شناخت کافی از این صنعت داشته و شناخته‌شده هستند. وی در ادامه، هدف از شرکت در نمایشگاه در و پنجره را ارائه محصولات و تحولات آکپا ایران عنوان کرد. مدیرعامل این مجموعه بر این باور است که معرفی محصولات ازطریق کاتالوگ یا شبکه‌های مجازی، برای آن‌ها کارآمد نبوده چون مخاطبان ممکن است کاتالوگ‌ها را مطالعه نکنند.

براساس گفته‌های غلامرضا حکیمی، آکپا ایران هر سال در نمایشگاه در و پنجره از محصولات تازه خود رونمایی می‌کند. وی گفت: در نمایشگاه امسال از سیستم‌های هوشمند به‌روز، سیستم‌های وینترگاردن،‌ سیستم‌های کنج به‌خصوص سیستم T60 و فلت، همچنین پنجره سه رنگ رونمایی کردیم.

حکیمی درباره تهیه مواد اولیه اظهار داشت: تاکنون در تهیه مواد اولیه به مشکل نخورده‌ایم. بخشی از مواد اولیه‌ ما خارجی و برخی از آن‌ها ایرانی هستند که ما سعی کرده‌ایم بهترین کیفیت‌ مواد اولیه را تهیه کنیم.

به‌گفته مدیرعامل آکپا ایران، این شرکت درحال‌حاضر صادرات خود را آغاز کرده و محصولاتش را در بازارهای اروپایی می‌فروشد. حکیمی در این زمینه گفت: صادرات ما به اروپا شروع شده است. پارسال یک دفتر را در آلمان تأسیس کردیم و وینترگاردن و سری Th90 و سری Ts168 را با توجه به کیفیت خوبی که دارند، به آلمان صادر می‌کنیم. سیستم فوم‌دار هم یکی از تازه‌ترین محصولات آکپا ایران است که چون برای پنجره‌های ترمال لازم بود، ساخت آن‌را شروع کردیم. ازطرفی، مسأله صادرات پروفیل‌های فوم‌دار در اروپا مطرح است. درنتیجه، ما به‌تازگی این پروفیل‌ها را تولید می‌کنیم.

در پایان گفت‌وگو، مدیرعامل آکپا ایران به آینده صنعت آلومینیوم اشاره کرد و گفت: آلومینیوم جای کار زیادی دارد اما محصولات آلومینیومی، جای خود را در بازار جهانی باز کرده‌‌اند.

 

تعداد بازدید : 1691

ثبت نظر

ارسال