Fa En سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 35 دقیقه

در آخرین روز از سال ۱۴۰۲ اعلام شد:

مجوز فروش سهام شرکت آلومینیوم جنوب برای صندوق بازنشستگی کشوری صادر شد

مجوز فروش سهام شرکت آلومینیوم جنوب برای صندوق بازنشستگی کشوری صادر شد

باشگاه آلومینیوم: معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با همکاری دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های انجام شده توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سهام شرکت آلومینیوم جنوب امکان فروش پیدا کرد.

سه شنبه 14 فروردین 1403 ساعت 10:26

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رضا فیضی نژاد گفت: با توجه به اینکه تا پیش از این، فرآیند استفاده و فروش این سهام که در اجرای جزء ۳بند “ی” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفته بود، با نظر دیوان محاسبات و براساس اشکالات قانونی، متوقف شده بود، با پیگیری های انجام شده مجوز فروش سهام شرکت مذکور روز 28 اسفند 1402 رسما صادر شد.

وی افزود: برهمین اساس. مقرر شده تا پس از فروش سهام شرکت آلومینیوم جنوب که شکل و عملیات آن در بازار سرمایه بزودی مشخص خواهد شد، منابع مالی حاصل شده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و معوقات حقوق این عزیزان هزینه شود.

به گفته وی، این منابع برای معوقات  بازنشستگان کشوری که در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ احکام آنها اصلاح شده بود، معوقات ۱۵درصد ۲۲۰هزار نفر از بازنشستگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و در نهایت مابه التفاوت ناشی از اصلاح احکام متناسب سازی بازنشستگان دیوان محاسبات، پست بانک و اعضای هیات علمی تمام وقت پس از فروش سهام مذکور، تامین و پرداخت خواهد شد.

تعداد بازدید : 566

ثبت نظر

ارسال