Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 59 دقیقه

لزوم ایجاد مدرسه عالی مهارت و هنرستان صنعتی آلومینیوم در لامرد

لزوم ایجاد مدرسه عالی مهارت و هنرستان صنعتی آلومینیوم در لامرد

باشگاه آلومینیوم: ایجاد مدرسه عالی مهارت و هنرستان صنعتی آلومینیوم در بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از امکانات و تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد در دستور کار قرار گرفت.

چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت 12:46

باشگاه آلومینیوم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حاشیه این بازدید، واحد لامرد را یکی از واحدهای موفق استان فارس در مدیریت درآمد و هزینه‌ها و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای اعلام و ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشرفت‌های صنعتی این شهرستان و موقعیت خاص واحد لامرد به‌دلیل واقع‌شدن در کنار منطقه ویژه اقتصادی لامرد و صنایع مستقر در آن که می‌تواند به عسلویه دوم تبدیل شود، انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری تولیدات دانش‌بنیان توسط این واحد دانشگاهی و یا با مشارکت سایر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس به‌صورت جدی دنبال شود.

محمدکاظم کاوه‌پیشقدم ادامه داد: در این خصوص تمام اعضای هیئت علمی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های استان فارس در اختیار این سرمایه‌گذاری‌های کاربردی قرار دارد.

وی تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع شهرستان لامرد و استان‌های همجوار را یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که واحد لامرد می‌تواند با توجه به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی مجهز و به‌روز به‌خوبی از عهده آن برآید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تصویب رشته‌های مورد نیاز صنایع و راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت و هنرستان صنعتی آلومینیوم را خواستار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد هم یکی از برنامه‌های هدفمند واحد لامرد را کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق تجاری‌سازی علم و عقد قرارداد با مراکز صنعتی شهرستان بیان کرد.

سیداحمد هاشمی خاطرنشان کرد: در همین راستا در چند سال گذشته قراردادهای مختلفی با صنایع منطقه منعقد شده که ازجمله آنها واگذاری جذب نیروی مورد نیاز مجتمع آلومینیوم جنوب کشور از طریق آزمون و مصاحبه به این واحد دانشگاهی بوده است.

وی انجام طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد مانند تهیه قیر را -که با موفقیت به انجام رسیده و آماده تجاری‌سازی است- از دیگر برنامه‌های در دست اجرا برشمرد.

تعداد بازدید : 1440

ثبت نظر

ارسال