Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 20 دقیقه

قیمت خودرو با هدفمندی یارانه‌ها افزایش نمی‌یابد

قیمت خودرو با هدفمندی یارانه‌ها افزایش نمی‌یابد

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ تغییر یا افزایشی در قیمت خودروهای تولید داخل انجام نخواهد شد.

شنبه 29 آبان 1389 ساعت 18:43
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید هدایت گفت: فرآیند قیمت‌گذاری خودرو در کشور دقیق و تحت نظارت است و هیچ خودروساز داخلی نمی‌تواند قیمت محصولات خود را افزایش دهد.

وی افزود: صنعت خودروسازی از جمله صنایع انرژی‌بر محسوب نمی‌شود، بنابراین در ماه های باقی مانده از امسال نیز مانند ماه‌های گذشته افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

رئیس هیئت عامل ایدرو یکی از نیازهای اساسی خودروسازان کشور را پلت‌فرم‌های جدید ذکر کرد و گفت: یکی از ایرادهایی که در بخش قطعه‌سازی وجود دارد، این است که ابتدا خودروهای جدید طراحی می شوند و سپس قطعه‌سازان تولیدات خود را با آن وفق می دهند؛ در حالی‌که قطعه سازان باید ارتباط خود را با خودروسازان و بخش های مختلف آن تقویت کرده و از ابتدای طراحی پلت‌فرم‌های جدید نقش ایفا کنند.

معاون وزیر صنایع ومعادن با بیان اینکه 90درصد از 1800قطعه ساز فعال کشور بخش خصوصی هستند، افزود: خواسته ما از قطعه‌سازان این است که در زمینه‌های مختلف کار خود را توسعه دهند، چرا که اگر بخواهیم تنها 2درصد در ارزش هزار میلیارد دلاری قطعه‌سازی دنیا سهم داشته باشیم، به عددی حدود 20میلیارد دلار دست می‌یابیم.

وی به آئین‌نامه ارتقای کیفیت تولید و خدمات پس از فروش خودرو نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این آئین‌نامه در دوره‌ای یک‌ساله نمایندگی خدمات پس از فروش با رتبه3 نیز نخواهیم داشت.

هدایت اظهار داشت: در دو گروه بزرگ خودروساز کشور مصوباتی داشته‌ایم که براساس آنها تسهیلاتی در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌گیرد. ضمن این‌که حمایت هایی هم در بخش آموزش انجام دهند و نیروهای انسانی متخصصی را نیز برای نظارت بیشتر در این نمایندگی ها مستقر کنند.

 

تعداد بازدید : 680

ثبت نظر

ارسال