Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 58 دقیقه

قیمت آلومینیوم افزایش می‌یابد؟

قیمت آلومینیوم افزایش می‌یابد؟

باشگاه آلومینیوم: احتمال افزایش قیمت آلومینیوم به دلیل چالش‌های برآمده از بالا رفتن بهای انرژی و عملکرد کارخانه‌های ذوب تقویت شده است.

شنبه 6 اسفند 1401 ساعت 8:56

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از بلومبرگ احتمال افزایش قیمت آلومینیوم در سال 2023 وجود دارد؛ زیرا کاهش تقریبا 80 درصدی قیمت برق و گاز طبیعی در سراسر اروپای غربی هنوز برای ترغیب کارخانه‌های ذوب آلومینیوم که پیش از این تعطیل شده بودند به افزایش تولید کافی نیست.

با توجه به مدل محاسبه حاشیه سود کارخانه ذوب آلومینیوم اروپا، حاشیه‌های کارخانه ذوب اروپا به سوددهی تبدیل شده است؛ با این حال به اندازه کافی سودآور نیست تا کارخانه‌های ذوب را برای شروع مجدد تولید محدود ترغیب کند؛ بنابراین یا باید قیمت TTF بیشتر کاهش یابد یا قیمت آلومینیوم افزایش یابد تا کارخانه‌های اروپایی برای شروع مجدد تولید ترغیب شوند.

زمانی که مدل حاشیه سود تقریباً 1485 دلار در هر تن را نشان داد، کارخانه‌های ذوب شروع به تعطیلی یا اعلام کاهش تولید کردند. حاشیه سود از مارس 2023 تا پایان سال حدود 1350 دلار در هر تن است. بنابراین قیمت آلومینیوم باید حداقل 135 دلار در هر تن افزایش یابد تا کارخانه‌های ذوب خط تولید بازگردند.

منبع: تجارت نیوز

تعداد بازدید : 1957

ثبت نظر

ارسال