Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 28 دقیقه

غارنشيناني در ايلام كه هنوز شناسنامه ندارند!

غارنشيناني در ايلام كه هنوز شناسنامه ندارند!

خبرگزاري دانشجويان ايران - ايلام 

سرويس: استان‌ها

مديرکل ثبت احوال استان ايلام گفت:از ابتداي امسال تاکنون 15هزار شناسنامه مکانيزه براي افراد بالاي 15 سال در سطح استان صادر شده است.

>

دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 21:55

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا قبادي صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن اعلام اين خبر اظهار کرد: صدور شناسنامه مکانيزه در حال حاضر براي 4 دسته از افراد و مراجعه‌کنندگان صادر مي‌شود که در 9 ماه نخست سال جاري براي 15 هزار نفر در استان اين کار صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه افراد بالاي 15 سال، افرادي كه شناسنامه‌هايشان مفقود شده ويا داراي شرايط تغيير در مشخصات سجلي هستند و افراد30 ساله که عکس شناسنامه آنها بايد بر اساس شرايط تدوين شده قانوني تغيير کند، صاحب شناسنامه مکانيزه مي‌شوند، افزود: در سال جاري بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در ثبت وقايع حياتي در سطح کشور جزء سه استان برتر هستيم.

قبادي با اشاره به ايجاد آرشيو الکترونيک اسناد براي اولين بار در استان تصريح کرد: با توجه به وجود مفاخر و مشاهيري ارزنده در سطح استان از قديم‌الايام تاکنون، راه‌اندازي آرشيو الکترونيکي در ثبت احوال استان امري مهم و حياتي است كه راه‌اندازي آن در دستور کار قرار گرفته و امروز به صورت مجموعه‌اي 100 صفحه‌اي و مدون در معرض ديد عموم قرار دارد.

مديرکل ثبت احوال استان ثبت الکترونيک150 هزار برگ سجلي در سطح استان تا پايان سال را از برنامه‌هاي ثبت احوال استان اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر70 هزار سند در شهر ايلام در آرشيو الکترونيک استان ثبت شده است.

وي صدور شناسنامه براي معاودين داراي شرايط لازم را از ديگر اقدامات ثبت احوال استان دانست و گفت:4 هزار معاود عراقي در سطح استان وجود دارد که بسياري از آنها فاقد شناسنامه هستند که تا نيمه اول آذرماه جاري براي 400 نفر از آنها شناسنامه صادر شده است.

قبادي همچنين با بيان اينکه در برخي از مناطق استان از جمله چند روستا در "هليلان" و غارنشينان "ماژين" شهرستان دره‌شهر افرادي فاقد شناسنامه وجود دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه با مراجعه کارکنان ثبت احوال به اين افراد براي صدور شناسنامه ‌با پاسخ "شناسنامه نمي‌خواهيم" اين افراد مواجه شده‌اند.

مديرکل ثبت احوال استان صدور بيش از 99 درصد از سندهاي ولادت در استان را دقيق و آني اعلام و بيان کرد: به طور متوسط در 9 ماه نخست امسال در هر شبانه روز تعداد 27.5 نفر در سطح استان متولد شده‌اند.

تعداد بازدید : 749

ثبت نظر

ارسال