Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 43 دقیقه

عرضه نامتعارف شمش آلومینیوم در بورس کالا

عرضه نامتعارف شمش آلومینیوم در بورس کالا

باشگاه آلومینیوم: رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: تولیدکنندگان آلومینیوم به جای عرضه داخلی شمش، در حال صادرات هستند و عرضه این ماده اولیه برای صنایع پایین‌دست کاهش یافته است.

شنبه 1 مهر 1402 ساعت 10:1

باشگاه آلومینیوم-  هوشنگ گودرزی بیان کرد: تولیدکنندگان آلومینیوم با مهندسی عرضه در بورس کالا، قیمت شمش آلومینیوم را افزایش می‌دهند؛ به طوری که قیمت برای صنایع پایین‌دست، بالاتر از قیمت‌های صادراتی و جهانی است.

وی افزود: زمانی که مواد اولیه با قیمت بالا به صنایع پایین‌دست می‌رسد، قیمت محصولات نهایی هم افزایش می‌یابد و نمی‌توان این محصولات را صادر کرد زیرا مزیت رقابتی در بازارهای خارجی ندارند.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران ادامه داد: نحوه قیمت‌گذاری شمش آلومینیوم در بورس کالا مشخص نبوده و فرمول معینی ندارد؛ به طوری که شمش آلومینیوم ۹۹.۵ درصد از یک شرکت خاص، با شمش ۹۹.۵ درصد یک شرکت دیگر تفاوت قیمت دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمش خام آلومینیوم با قیمتی بالاتر از آنچه صادر می‌شود، به صنایع پایین‌دست داخلی عرضه می‌شود و محصولاتی که با همان شمش خام صادراتی ما در کشورهای دیگر تولید شده، مجدد به کشور ما وارد می‌شوند.

منبع: صدا و سیما

تعداد بازدید : 1088

ثبت نظر

ارسال