Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 25 دقیقه

ظرفيت توليد مس در كشور در چهار سال آينده به 700 هزار تن افزايش مي يابد

ظرفيت توليد مس در كشور در چهار سال آينده به 700 هزار تن افزايش مي يابد

تهران- رييس شركت صنايع مس ايران گفت: ظرفيت توليد مس در كشور در چهار سال آينده به 700 هزار تن افزايش مي يابد.

یکشنبه 16 آبان 1389 ساعت 21:38
اردشير سعد محمدي روز دوشنبه با حضوردرهفدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به پروژه هاي شركت مس ايران در ابتداي سال جديد براي افزايش ظرفيت توليد در كشور اظهارداشت: در شش ماه گذشته تكليف مناقصه هايي كه حجم آن 2600 ميليارد تومان است با مشخص كردن پيمانكار ها روشن شده و بناست تا هفته آينده عمليات نهايي براي عقد قرارداد انجام شود.
وي گفت: ظرفيت توليد مس در كشور براساس اين پروژه به صورت ميان مدت و در مدت زمان سه و نيم سال به 440 هزار تن از 200 هزار تن فعلي و در مدت زمان 4 تا 4و نيم سال به 700 هزار تن افزايش يابد.
رييس شركت صنايع مس ايران با بيان اينكه از سال 85 تا كنون 80 درصد اين شركت، خصوصي شده و سهام ان وضعيت خوبي در بازار بورس دارد خاطرنشان ساخت: آخرين قيمت اين شركت در اي پي اس 160 تومان است كه اين رقم در ابتداي سال 101 تومان بوده است.
سعد محمدي با اشاره به اينكه درمهرماه سال جاري ركورد توليد مس كاتدي در سرچشمه و ركورد توليد كنستراتره در سونگول در آذربايجان شكسته شد، اظهارداشت: امسال بناست تا ركورد توليد مس كاتدي را با 220 هزار تن توليد توسط شركت ملي صنايع مس ايران زده شود.
وي گفت: ايران سه و نيم درصد ذخاير مس جهان را در اختيار دارد درحالي كه تنها 2 و يك دهم درصد توليد جهان را به خود اختصاص داده است و بناست در يك استراتژي ميزان توليد كشور را به ميزان معقول جهاني برسانيم كه براي اين منظور نيازمند اكتشافات جديد هستيم.
رييس شركت صنايع مس ايران گفت: در 7 ماهه نخست امسال از 70 هزار اكتشاف معدن جديد عبور كرده و اين شركت در حال حاضر رتبه اول دركشور در زمينه فعاليت هاي اكتشافي را به خود اختصاص داده است.
*** كارخانه توليد كنستراتره با دانش كاملا بومي راه اندازي مي شود
رييس شركت صنايع مس ايران از راه اندازي كارخانه كنستراره با دانش داخلي در زمينه تجهيزات، نصب و راه اندازي خبر داد و گفت: قراردادهاي اين كارخانه تا يك ماه آينده نهايي و دو سال آينده به توليد خواهد رسيد.
رييس شركت صنايع مس ايران با بيان اينكه تحريم ها در توليد مس دركشور بي تاثير است خاطرنشان ساخت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين كار به خوبي انجام مي شود و اين كار پيامي است به آنهايي كه ايران را تحريم مي كنند،
تحريم هاي انجام شده عليه جمهوري اسلامي ايران ما را برآن داشته تا با عزم محكمتر كاركرده و توانمندي متخصصان خود را به رخ آنان بكشيم.
سعد محمدي به توليد كنندگان داخلي و تجهيزات اين شركت مژده داد كه از حمايت 100 درصدي اين شركت بهره مند خواهند شد
رييس شركت صنايع مس ايران در بخش ديگري از سخنانش درباره انرژي مورد نياز در صنعت مس با اشاره به ايجاد كارخانه 600 مگاواتي برق و بازيابي آب براي صنايع داخلي كشور اظهار داشت: كارخانه تصفيه آب ازپساب كارخانه توليد برق با 20 درصد بازيابي در ارديبهشت ماه سال آينده راه اندازي خواهد شد.
سعد محمدي با بيان اينكه خانواده شركت صنايع مس ايران داراي 20 هزارعضو با 15 هزار عضو فعال، 3 هزار نفر بازنشسته صندوق مس و 2 هزارنفر بازنشسته تامين اجتماعي است افزود: با راه انداي كارخانه هاي جديد در سه سال و نيم آينده شاهد افزايش 10 هزار نفر عضو فعال در صنعت مس كشور خواهيم بود كه با اين حساب تعداد فعالان صنعت مس كشور به 25 هزار نفر خواهد رسيد.

 

تعداد بازدید : 778

ثبت نظر

ارسال