Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 28 دقیقه

طرح تولید آلومینا از نفلین سینت سراب معطل صدور مجوز

طرح تولید آلومینا از نفلین سینت سراب معطل صدور مجوز

باشگاه آلومینیوم: رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو، پیگیر اخذ مجوزهای لازم از دولت برای آغاز طرح تولید آلومینا از نفلین سینت سراب هستیم .

سه شنبه 16 دی 1399 ساعت 12:10

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری آذربایجان شرقی، وجیه الله جعفری در بازدید از محل احداث کارخانه نفلین سینت سراب، با اشاره به قدمت تاریخی و ۳۰ ساله این طرح ملی گفت :تمام زیر ساخت های این طرح شامل آب ،برق وگاز مهیا شده و علاوه بر تامین نیاز این کارخانه میتواند به صنایع دیگر نیز جوابگو باشد.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: تلاش می کنیم مشکلات پیش رو را برطرف کرده و عملیات اجرایی فاز اول طرح شامل تولید ۷۰هزار تن پودر آلومینا را آغاز کنیم .

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بهره‌برداری از معدن نفلین سینیت سراب بعد از یک‌سال همچنان معطل ابلاغ دولت است.

یوسف داودی با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات احداث کارخانه نفلین سینت سراب افزود: با بهره برداری از این طرح برای ۳هزار نفر فرصت شغلی فراهم می شود .

توافق‌نامه ساخت کارخانه تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب شامل "ساخت کارخانه پودر آلومینا و همچنین تولید ماده معدنی بوهمیت و نمک های صنعتی" ششم آذر سال گذشته در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، بین ایمیدرو و قرارگاه خاتم به امضا رسید.

بر اساس این توافق نامه، مجموع سرمایه گذاری این طرح که از سوی ایمیدرو انجام می شود، معادل 135 میلیون یورو خواهد بود.

تعداد بازدید : 1919

ثبت نظر

ارسال