Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 5 دقیقه

ضرورت تربیت نیروی معدنی متخصص بومی

ضرورت تربیت نیروی معدنی متخصص بومی

باشگاه آلومینیوم: معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران گفت: با توجه به غنای بالای مواد معدنی در سمنان، تربیت نیروهای بومی از سوی جهاد دانشگاهی می‌تواند به توسعه پایدار در این استان کمک کند.

سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 11:2

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، عبدالله شه‌بخش در نشستی با سرپرست و معاون جهاد دانشگاهی استان سمنان، اظهار داشت: استان سمنان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های معدنی برخوردار است.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از رویش‌های بالنده و ماندگار انقلاب اسلامی نام برد و افزود: جهاد دانشگاهی شجره طیبه‌ای است که آثار آن در همه جای کشور مشهود است.

رویکرد زیست‌محیطی به فعالیت‌های معدنی در آلومینای ایران

معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران با گلایه از برخی شایعات در خصوص فعالیت‌های معدنی و آثار مخرب احتمالی، بیان کرد: آلومینای ایران نه یک شرکت خصوصی که یک مجموعه دولتی است و بر همین اساس، وظیفه ذاتی آن توجه به توسعه پایدار است و هیچگاه چنین مجموعه‌ای به سمتی که به توسعه پایدار و تخریب محیط‌ زیست بینجامد حرکت نخواهد کرد.

شه‌بخش توجه به مسائل زیست‌محیطی را یکی از اولویت‌های شرکت آلومینای ایران دانست و گفت: این مجموعه در بسیاری از استان‌ها و ازجمله در کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان شمالی و... به فعالیت معدنی می‌پردازد و در همه این استان‌ها رویکرد و نگاه ما معطوف به توسعه پایدار و حفظ محیط‌ زیست است.

وی با بیان اینکه آلومینای ایران متعهد به مسائل زیست‌محیطی است، مطرح کرد: ما در حوزه‌های زیست‌محیطی، تعهد جدی داشته و در راستای بیانات رهبری معظم انقلاب، نگاه غیراقتصادی به آن داریم.

معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران با گلایه از رویکرد غیردقیق برخی رسانه‌ها در حوزه فعالیت‌های معدنی خواستار رویکرد تخصصی‌تر به این بخش شد.

شه‌بخش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، اذعان کرد: جهاد تبیین با بیان حقیقت‌ها و رویکرد تخصصی محقق می‌شود.

ارائه بسته توسعه‌ای آلومینا به استانداری سمنان

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان سمنان در حوزه های معدنی و صنعتی، خاطرنشان کرد: مجموعه آلومینای ایران در همین راستا، یک بسته توسعه پایدار تهیه و به استانداری سمنان ارائه داده است.

معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران ادامه داد: استان سمنان این ظرفیت بالقوه را دارد که با رفع برخی شبهات و در سایه همکاری و تعامل مسئولان، مردم، رسانه‌ها و... به رتبه نخست کشور برسد و چهره استان را متحول کند.

شه‌بخش با بیان اینکه ایمیدرو و آلومینای ایران، بسته‌های توسعه‌ای به همه استان‌ها ارائه داده است، افزود: در دیگر استان‌ها این بسته توسط ایمیدرو تهیه شده اما در استان سمنان مجموعه آلومینای ایران این بسته را تدوین و به مسئولان استانی ارائه داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه‌های همکاری با جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با جهاد دانشگاهی منعقد شده است اما با توجه به نیازهای آموزشی به تربیت نیروی متخصص در سمنان، آماده همکاری با جهاد دانشگاهی استان هستیم.

تربیت نیروهای متخصص با همکاری جهاد دانشگاهی

عضو هیئت مدیره آلومینای ایران ضمن اشاره به پهنه‌های معدنی متعدد در استان و ضرورت تربیت نیروهای متخصص بومی در حوزه معدنی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان می‌تواند در این بخش به ما کمک کند.

شه‌بخش بر ضرورت تربیت معدن‌کار ، تکنسین و ناظر معدنی متخصص تاکید کرد و افزود: با توجه به غنای بالای معدنی در استان، تربیت نیروهای بومی از سوی جهاد دانشگاهی می‌تواند به توسعه پایدار در استان کمک کند.

وی از آمادگی این مجموعه برای تامین اعتبارات طرح تربیت نیروی معدنی متخصص خبر داد و گفت: با توجه به معادن شناسایی شده در استان، ما به نیروی معدنی متخصص بومی در این بخش نیاز داریم.

معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه انتقال نیروهای معدنی از دیگر مناطق به فقر نیروی کار در آن مناطق می انجامد، مطرح کرد: بر همین اساس، از دوره‌های تخصصی و آموزشی جهاد دانشگاهی در استان سمنان استقبال می‌کنیم.

شه‌بخش، سمنان را به عنوان دومین استان کشور از نظر معادن بوکسیت دانست و تصریح کرد: با توجه به عرصه‌های معدنی امیدبخش در این استان، چه بسا با شناسایی دیگر عرصه‌ها، این استان حائز رتبه نخست کشور در این حوزه معدنی شود.

وی از آمادگی شرکت آلومینای ایران جهت همکاری پژوهشی با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: آمادگی داریم زمینه بازدید همکاران پژوهشی از خط تولید و عرصه‌های معدنی را فراهم کنیم. علاوه‌براین، در حوزه آینده پژوهشی مشاغل نیز آماده همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی استان هستیم.

معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران در پایان ضمن اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه، از آمادگی این مجموعه برای توسعه همکاری‌ها با این نهاد انقلابی خبر داد.

تعداد بازدید : 647

ثبت نظر

ارسال