Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 17 و 22 دقیقه

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بازدید ازآلومینیوم المهدی خواستار شد

ضرورت احداث صنایع پایین دستی در مجاورت شرکت آلومینیوم المهدی

ضرورت احداث صنايع پايين دستي در مجاورت شرکت آلومينيوم المهدي

باشگاه آلومینیوم: امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از شرکت آلومینیوم المهدی بازدید کرد و گفت: باید صنایع پایین دستی درمجاورت شرکت آلومینیوم المهدی احداث شود تا موجبات بیشتراشتغالزایی و رونق تولید در این صنعت صورت گیرد.

شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 13:30

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی المهدی، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در بازدید از شرکت آلومینیوم المهدی، اظهار کرد: جنگ و موضوع اصلی امروز کشور در میدان اقتصادی است تا از مشکلات عبور کنیم و به‌سوی مرحله پیشرفت و ایران قوی گام‌های محکمی برداریم. وی در ادامه افزود: مسأله ایران قوی موضوع بسیار مهمی است و گذر از مشکلات جزء با مجاهدت و تلاش جهادی در عرصه تولید و اقتصاد میسر نمی‌شود و برای نیل به اهداف کشور همه باید پای کار، همراه و همدل در کنار همدیگر باشند.

آلومینیوم المهدی در مسیر رشد و جهش تولید قرار گرفته است

امام جمعه بندرعباس، خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد مسائل و مشکلات عدیده‌ای برای شرکت آلومینیوم المهدی در حوزه‌های مختلف ازجمله اخراج نیروها، تجمعات کارگران، انباشت بدهی‌ها و ... بودیم و خوشبختانه از زمانی‌که این شرکت تولیدی به مدیریت جدید واگذار شد با عزم و اراده قوی مدیران جهادی، همت و تلاش کارگران و کارکنان در مسیر رشد، بالندگی و جهش تولید قرار گرفته است.

اشاره رهبری به جهش تولید در حوزه آلومینیوم

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرچند که از زمان واگذاری این شرکت به مدیریت جدید زمانی زیادی نمی‌گذرد، تصریح کرد: آمار و ارقام تولید این صنعت پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در زمینه‌های مختلف داشته است که حتی مقام معظم رهبری هم به جهش تولید در حوزه آلومینیوم در سخنرانی خود به این موضوع اشاره داشتند و این خود بیانگر حرکت رو به رشد این مجموعه تولیدی در استان است و امیدواریم این شرکت بتواند به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید آلومینیوم و به جایگاه واقعی خود در کشور و جهان دست پیدا کند.

وی افزود: استان هرمزگان از جایگاه و موقعیت خاصی ازنظر واقع‌شدن در آبراه بین‌المللی، برخورداری از 1200 کیلومتر ساحل بکر، دارابودن ظرفیت‌های بندری و بندرگاه‌ها، دسترسی به آب‌های آزاد، قرارگیری در موقعیت حساس و استراتژیک تنگه هرمز، واردات و صادرات 60 درصد کشور از بندر شهید رجایی و ... برخوردار است و باید نگاه مسئولان به استان ملی باشد. در کشور ما باید سیاست‌های کلان کشور به مدار صحیح باز گردد تا شاهد شکوفاشدن هرچه بیشتر استان در تمام بخش‌ها باشیم. مقام معظم رهبری در حکم اهدایی به اینجانب نسبت به اهمیت بندرعباس در جایگاه کشوری تأکید داشتند.

لزوم احداث صنایع پایین‌دستی در کنار آلومینیوم المهدی

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، گفت: باید در مجاورت همه صنایعی مادری که در استان فعالیت می‌کنند صنایع پایین‌دستی احداث و راه‌اندازی شود تا روند رونق تولید و اشتغالزایی بیش از پیش تقویت شود و این امر یک کار مهم و بزرگ است. صنعت آلومینیوم هم در این زمینه ظرفیت بالایی برای تحقق این کار دارد و می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و نیازمند همکاری دستگاه‌ها، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. وی به آمار منتشرشده‌ی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دو بخش فقر و بیکاری در سال 97 اشاره داشت و عنوان کرد: متأسفانه استانی مانند هرمزگان که سرشار از ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف است در بخش فقر و بیکاری جزء پنجم استان رده بالای کشور قرار دارد و این دو بخش رابطه مستقیم و معناداری با هم دارند. امام جمعه بندرعباس، ادامه داد: برای کم‌کردن شکاف بین فقر و بیکاری، احداث صنایع پایین‌دستی در استان یک ضرورت است و می‌تواند نقش چشمگیر و قابل‌توجهی را ایفا کند و صنایع می‌توانند بخش زیادی از مشکل اشتغال را حل کنند. در این بین استفاده از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راهگشا و شدنی است. در پایان، حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: مردمان نجیب این استان باید از وجود و برکات صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برخوردار باشند تا شاهد پیشرفت، عمران و آبادانی هرچه بیشتر این استان در زمینه‌های مختلف باشیم.

حمید مهتدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به این جهش تولید در حوزه آلومینیوم اشاره داشتند

حمید مهتدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، اظهار کرد: زمانی‌که مدیریت آلومینیوم المهدی در بهمن‌ماه سال 97 به گروه مپنا واگذار شد از مجموع 468 دیگ فقط 106 دیگ فعال بود، تولید این شرکت چهار هزار تُن و سه‌هزار میلیارد تومان بدهی و 900 میلیارد تومان زیان انباشته داشت. اما درحال‌حاضر 340 دیگ فعال داریم و به رشد 88 درصدی رسید و در سال 99 با تلاش و همت همه کارکنان این مجموعه توانستیم رقم تولید این شرکت را به 163 هزار تن برسانیم که این افزایش تولید، رشد 88 درصدی را نشان می‌دهد و مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به این جهش تولید در حوزه آلومینیوم اشاره داشتند.

حیات و ممات آلومینیوم با برق است

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی موضوع اصلی حال حاضر این شرکت را کمبود برق دانست و گفت: حیات و ممات این شرکت تولیدی به برق است و میزان تاب‌آوری ما درصورت نبود برق به‌میزان دو ساعت است و بعد از آن یکی پس از دیگری دیگ‌ها از مدار خارج می‌شوند و مورد انفجار قرار می‌گیرند و باعث خسارت به خطوط تولید و تجهیزات می‌شود. مهتدی در ادامه افزود: اگر با کمبود برق مواجه شویم نمی‌توانیم تولید را افزایش دهیم و درنتیجه همه چیز تحت‌شعاع قرار می‌گیرد و باید فکری اساسی به حال موضوع برق شود.

توسعه و رونق صنایع پایین‌دستی یکی از اهداف است

وی توجه به صنایع پایین‌دستی را یکی از کارهای مهم در زمینه رونق تولید و اشتغال جوانان و از برنامه‌ها و اهداف این شرکت دانست و عنوان کرد: متأسفانه در استان هرمزگان 20 سال از احداث و فعالیت شرکت آلومینیوم می‌گذرد و تنها تعداد دو واحد پایین‌دستی وجود داشت که از ضایعات این کارخانه استفاده می‌کردند و آن‌ها تعطیل شدند. لذا از شمش این واحد برای صنایع پایین‌دستی استفاده نمی‌شود و این یک نیاز مهم برای استان است. مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با بیان اینکه در استانی مانند مرکزی حدود 40 الی 50 درصد صنایع پایین‌دستی آلومینیوم وجود دارد و در استان دیگری مانند هرمزگان حتی یک درصد از این هم وجود ندارد، افزود: این را می‌طلبد تا در این مسیر گام‌های عملی برداشته شود تا شاهد رونق بیشتر این صنایع پایین‌دستی در استان باشیم و امسال قصد داریم با حمایت‌های استانداری و سازمان صمت قدم‌های اولیه را برداریم و این حق استان است تا از تولیدات و صنایع پایین‌دستی برخوردار و بهره‌مند شود.

برنامه ما تولید 220 هزار تن در سال جاری است

مهتدی به برنامه تولید این شرکت در سال 1400 اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری تولید 220 هزار تن را در برنامه داریم که رقم بسیار بالایی است و با توکل بر خداوند و تلاش همه بخش‌های مجموعه این شرکت محقق می‌شود. وی طراحی و ساخت دیگ 450 کیلوآمپری توسط متخصصان این مرز و بوم را در استان برای صنعت آلومینیوم را یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث رونق و آبادانی بسیار خوبی در این صنعت مادر می‌شود.

تعداد بازدید : 633

ثبت نظر

ارسال