Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 46 دقیقه

ضربه بزرگ چین و روسیه به ایران

ضربه بزرگ چین و روسیه به ایران

باشگاه آلومینیوم: فروش آلومینیوم پالایش شده روسیه به چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شد و به حدود ۸۹ هزار تن رسید. این دومین رتبه بالاترین میزان ثبت شده است چرا که سهم روسیه از واردات چین در پی تهاجم این کشور به اوکراین افزایش یافته است.

چهارشنبه 3 خرداد 1402 ساعت 10:36

باشگاه آلومینیوم- فروش آلومینیوم پالایش شده روسیه به چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شد و به حدود ۸۹ هزار تن رسید. این دومین رتبه بالاترین میزان ثبت شده است چرا که سهم روسیه از واردات چین در پی تهاجم این کشور به اوکراین افزایش یافته است.

پس زمینه افزایش واردات، تاثیر خشکسالی در جنوب چین است که بر انرژی آبی که کارخانه‌های ذوب به آن متکی هستند تاثیر گذاشته و باعث کاهش تولید شده است. تولید کل کشور در آوریل با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۳۳۴ میلیون تن رسید. اما ملاحظات ژئوپولتیکی نیز وجود دارد.

روسیه باید آلومینیوم بیشتری به چین بفروشد چرا که سایر کشورها به دلیل جنگ از عرضه آن اجتناب می‌کنند. در عین حال، خریداران چینی که ممکن است دسترسی آسان به دلار آمریکا نداشته باشند، می‌توانند به ارز خود پرداخت کنند و تلاش‌های پکن برای جهانی سازی یوآن به قیمت دلار، که معمولا برای تجارت کالاهای فرامرزی استفاده می‌شود را پیش می‌برند.

البته این تجارت به صورت دو طرفه انجام می‌شود. روسیه ناچار به خرید میزان بیشتری از آلومینای چینی که مواد اولیه تولید آلومینیوم است، شده است. از زمان آغاز جنگ با اوکراین بزرگترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم شرکت بین‌المللی روسال PJSC ناچار به متوقف کردن پالایشگاه نیکولایف خود در اوکراین شد و همزمان استرالیا خدمات حمل و نقل خود را به روسیه به دلیل آغاز جنگ متوقف کرد.

منبع: گسترش نیوز

تعداد بازدید : 1995

ثبت نظر

ارسال