Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 5 دقیقه

حجت ا.. رضایی مدیرعامل شرکت آلیاژ ساز اسپادانا:

صنایع بالادستی اوراق گام را نمی پذیرند

صنایع بالادستی اوراق گام را نمی پذیرند

باشگاه آلومینیوم: آقای حجت الله رضایی مدیرعامل آلیاژ ساز اسپادانا ضمن گلایه از ساز و کار بورس کالای ایران گفت: الان مدت سه هفته است که به دلیل تغییراتی که در سایت بهین یاب و سامانه جامع تجارت ایجاد شده است امکان خرید از بورس کالا را نداریم و به مدت دو هفته است که به علت کمبود مواد اولیه خط تولید ما خوابیده است.

دوشنبه 28 آذر 1401 ساعت 13:43

به گزارش باشگاه آلومینیوم، ایشان ادامه داد: ما از قبل در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودیم و از بورس خرید داشتیم ولی طی اعلامیه‌ای مجدداً اعلام کردند که باید در سامانه جامع تجارت نیز ثبت نام کنیم که مراحل آن زمان‌بر است نیاز به مجوزهایی دارد که ما را به بروکراسی‌های اداری سوق می‌دهد و بایستی برای این اقدام حداقل یک ماه به شرکت ها فرصت تنفس برای انجام این کار می‌دادند که در خرید از بورس دچار مشکل نشویم.

رضایی گفت: برخلاف شعارهای حمایت از تولید نه تنها هیچگونه حمایتی انجام نمی‌شود بلکه بانک‌ها کلا تولید را رها کرده‌اند و هیچگونه تسهیلاتی به صنایع نمی‌دهند. حتی ما برای تسویه ال سی زودتر از موعد نیز مشکل داریم و بانک‌ها LC را تنزیل نمی‌کنند.

تولید ۴۰ الی ۵۰ تن شمش آلومینیوم حدود چهار و نیم میلیارد نقدینگی روزانه احتیاج دارد و بایستی سرمایه در گردش داشته باشیم ولی متاسفانه با این اقدامات بانک ها عملاً دست ما خالی از نقدینگی است و بدون نقدینگی هم نمی توانیم تامین منابع مالی برای خرید مواد اولیه و تولید داشته باشیم.

از طرفی دولت اوراق گام (اوراق گواهی اعتبار مولد) را برای تامین سرمایه تولیدکنندگان معرفی کرده است و همچنین گفته شده که بورس کالا نیز شرایط مربوطه را فراهم کرده تا امکان تسویه اعتباری در رینگ های داخلی و صادراتی با اوراق گام را فراهم کرده است اما متاسفانه تاکنون این موضوع عملی نشده و شرکت‌های تولید کننده آلومینیوم در بورس کالا از قبول این اوراق سرباز می‌زنند.

تعداد بازدید : 855

ثبت نظر

ارسال