Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 16 و 54 دقیقه

صرفه‌جویی ۷۱ مگاواتی انرژی برق در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

صرفه‌جویی ۷۱ مگاواتی انرژی برق در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب گفت: با مدیریت پیک‌بار در بخش‌های تولیدی و اعمال خاموشی، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب توانست باعث صرفه جویی ۷۱ مگاواتی برق شود.

سه شنبه 22 تیر 1400 ساعت 12:28

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرنگاران جوان، علی عبداله نژاد مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب گفت: با توجه به ضرورت تعامل هرچه بیشتر مجموعه‌های صنعتی در جهت کاهش مصرف برق، واحد انرژی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب اقدام به کاهش جریان خط تولید و تغییر ساعت کارگاه‌های تولیدی و انتقال به بعد از پیک بار کرد.

او افزود: از آنجائی که یکی از مولفه‌های مهم انرژی در صنعت آلومینیوم، برق است ودر حالیکه مجتمع آلومینیوم جنوب برای دست یابی به حجم تولید ۲۰۰ هزارتن و رسیدن به ۳۵۰ مگاوات انرژی برق آمادگی کامل د اشت، شرایط ویژه کشور و مشکلات مردم بخصوص در مناطق جنوبی بر آن شدیم تا با تاخیردر راه اندازی این بخش‌ها مجموعا به میزان ۳۹ مگاوات ساعت انرژی ذخیره و صرفه جویی کنیم.

عبداله نژاد بیان کرد: در روند این صرفه جویی راه اندازی سایر بخش‌ها به بعد از عبور بحران برق کشور موکول شده است.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ادامه داد: با مدیریت پیک بار در بخش‌های تولیدی و اعمال خاموشی واحد‌های اداری این مجتمع و استفاده از انرژی‌ها تجدید پذیر در سیستم روشنایی سایت، توانستیم مصرف ۳۱۷ مگاواتی اواسط خردادماه را به ۲۸۵ مگاوات کاهش داده و میزان ۳۲ مگاوات با شبکه برق رسانی کشور همکاری کنیم که مجموعا باعث صرفه جویی ۷۱ مگاواتی خواهد شد.

عبداله نژاد تصریح کرد: پرسنل و مجموعه‌های فنی آموزش دیده جهت مدیریت نوسانات شدید در شبکه برق سازماندهی شده و آمادگی کامل جهت مقابله با شرایط اضطراری را خواهند داشت.

تعداد بازدید : 604

ثبت نظر

ارسال