Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 1 دقیقه

شکایت مدیرعامل شرکت آلومینیوم روسال علیه ایالات‌متحده

شكايت مديرعامل شركت آلومينيوم روسال عليه ايالات‌متحده

اولاگ دریپاسکا میلیاردر بزرگ روسی و مدیرعامل شرکت روسال پس از رد دادخواست وی از طرف دادگاه ایالتی، اظهار داشت که موضوع را رها نکرده و مجدداً اقدامات قانونی علیه تحریم خود را ازسر خواهد گرفت.

یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 9:53

به گزارش باشگاه آلومینیوم، قاضی دادگاه ایالتی، درخواست این میلیاردر روسی مبنی بر حذف تحریم‌های ایالات‌متحده علیه خود را رد کرده و اظهار داشته که خواسته دریپاسکا فاقد ادله قانونی است.

اولاگ دریپاسکا صاحب چندین شرکت تولید آلومینیوم است که از آن جمله می‌توان به شرکت آگینیش (Aghinish) اشاره نمود. البته در سال 2018 دریپاسکا به‌منظور آنکه ایالات‌متحده تحریم شرکت‌های وی را حذف کند، از مدیریت این شرکت‌ها کناره‌گیری کرد.

درحال‌حاضر واشینگتن تحریم‌های اعمال‌شده علیه دو شرکت اصلی دریپاسکا یعنی روسال و گروه +En را لغو کرده است اما دریپاسکا خود در لیست سیاه آمریکا قرار دارد.

دریپاسکا سعی داشت که با محکوم‌کردن خزانه‌داری، از لیست سیاه ایالات‌متحده خارج شود اما موفق به این اقدام نشد.

اولاگ دریپاسکا در سال 2000 شرکت روسال (RUSAL) را تأسیس نمود. این شرکت در سال 2007 با دو شرکت سوال (SUAL) و گلنکور Glencore)) تلفیق شد و شرکت روسال متحد یا (UCRusal) را به‌وجود آوردند. پس از تلفیق این سه شرکت و تأسیس شرکت روسال متحد، اولاگ دریپاسکا به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره این شرکت بزرگ انتخاب شد.

تعداد بازدید : 679

ثبت نظر

ارسال