Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 6 و 39 دقیقه

شرکت آلومینیوم‌سازی ایران گرفتار عدم تمدید کارت بازرگانی

شرکت آلومینیوم‌سازی ایران گرفتار عدم تمدید کارت بازرگانی

باشگاه آلومینیوم: رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از مشکلات شرکت آلومینیوم سازی ایران می توان به مواردی چون عدم تمدید کارت بازرگانی شرکت به دلیل وجود چک برگشتی، توقف محموله های مواد اولیه وارداتی در گمرک و کاهش ۳۰ درصدی میزان سهمیه برق اشاره کرد.

سه شنبه 15 تیر 1400 ساعت 9:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل ایسنا، سعید جعفری روز چهارشنبه ۸ تیر در جلسه مشترک ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور برگزار شد، مشکلات برخی واحدهای صنعتی بزرگ استان را تشریح کرد و افزود: شرکت کربن صنعت به عنوان مجری طرح توسعه ایرالکو با موانعی در تامین زیرساخت های مورد نیاز توسط شرکت شهرک های صنعتی رو بروست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: کشتارگاه طیوران مرکزی نیز با وجود داشتن مصوبه درخصوص دریافت تسهیلات دریافتی از بانک کشاورزی، نتوانسته این تسهیلات را دریافت کند و ظاهرا مشکل مربوطه حل نشده و نیاز است بانک در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.

جعفری اضافه کرد: شرکت ماشین سازی اراک با دو مشکل تسویه ارزهای حاصل از صادرات و دریافت مفاصا حساب برای  قراردادهای بزرگ روبروست. شرکت آریان پارس موتور نیز در خصوص تقسیط بدهی به شرکت سایپا مشکلاتی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی تاکنون ۱۲۷ جلسه در استان با ۱۳۵۹ مصوبه تشکیل شده است که تاکنون ۱۲۱۲ مصوبه اجرایی و در حال پیگیری است و مابقی اجرایی نشده است.

وی تعداد پروژه های جهش تولید در سال ۹۹ را ۲۵ پروژه برشمرد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۸۷ درصد برآورد شده که در سال گذشته ۱۸۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری داشته و  ۶۷۵۹ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: پروژه های سال جاری نیز ۲۱ پروژه است که پیش بینی می‌شود با جذب سرمایه گذاری بتوان حدود ۱۰ هزار اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست جودکی، دبیر اتاق بازرگانی استان در خصوص واردات  و صادرات استان از جانب بخش خصوصی، رضوانی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی در خصوص مشکلات شرکت های تولیدی در حوزه تامین انرژی، قاسمی رئیس خانه کشاورز استان در خصوص مشکلات کم آبی مواردی را مطرح کردند.

تعداد بازدید : 573

ثبت نظر

ارسال