Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 6 و 31 دقیقه

شرکت آلومینیوم المهدی به مناسبت سالروز آغاز مدیریت این شرکت توسط گروه مپنا نشستی برگزار کرد

شرکت آلومینیوم المهدی به مناسبت سالروز آغاز مدیریت این شرکت توسط گروه مپنا نشستی برگزار کرد

باشگاه آلومینیوم: در تاریخ یکم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷، مدیریت شرکت آلومینیوم المهدی به گروه مپنا واگذار شد. به مناسبت سالروز آغاز این مدیریت، شرکت آلومینیوم المهدی نشستی با حضور «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان، «ابوالفضل اکبرپور»، ناظر گمرکات استان، «خلیل قاسمی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر مسئولان عالی‌رتبه شهرستان بندرعباس برگزار کرد.

چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت 12:55

فعالیتی با بیش از دو هزار نفر پرسنل

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از روابط عمومی این شرکت، در این مراسم، حمید مهتدی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی ضمن سپاسگزاری از همکاری کلیه دستگاه‌ها اعم از گمرک و استانداری گفت: همکاری خوب و صمیمانه و یکپارچگی که در استان وجود دارد، باعث شده است که ما بتوانیم بخش اعظم اقدامات مدنظر خود را در این کارخانه پیش ببریم.

وی با بیان گزارش اجمالی از اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف توسط گروه مپنا، افزود: زمانی‌که مدیریت این کارخانه را به‌عهده گرفتیم، فقط ۱۰۶ دیگ از تعداد ۴۶۸ دیگ موجود در کارخانه فعال بود و امروز این عدد به ۳۴۰ دیگ فعال رسیده که نشان از برنامه‌ریزی درست مجموعه و همکاری کارکنان است.

وی تصریح کرد: درحال برداشتن قدمی بزرگ در کارخانه آلومینیوم المهدی هستیم و آن طراحی دیگ جدید ۴۵۰ کیلوآمپری برای اولین‌بار در کشور است.

مهتدی بیان داشت: مرحله اول این کار با مدیریت آقای بهمن‌نژاد که از نیروهای باسابقه و بومی این کارخانه هستند، پیش رفته است.

وی گفت: طراحی دیگ ۴۵۰ کیلوآمپری گام بزرگی در راه پیشرفت تکنولوژی صنعت آلومینیوم در کشور خواهد بود. وی به مشخصات فنی طراحی این دیگ پرداخت و گفت: میزان تولید روزانه هر دیگ 3405 کیلوگرم، با راندمان 94 درصدی، تعداد آند ۴۸ و تعداد کاتد ۲۶ است.

وی گفت: این اقدام برای اولین‌بار در کشور انجام می‌شود و به‌زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی همچنین از آماده‌‌سازی، لاینینگ و ترمیم 338 دیگ جهت ورود به مدار تولید خبر داد.

وی اضافه کرد: توسعه فاز سوم خط تولید آلومینیوم المهدی یکی از بزرگترین طرح‌های این شرکت است که با بومی‌سازی تکنولوژی با تکیه بر توان و دانش بومی انجام خواهد پذیرفت. با گذشت این همه سال نباید از دانش‌های کشورهای دیگر بهره گرفت و تنها با یادگیری و الگوبرداری می‌توان قدم‌های مؤثری برداشت.

مهتدی با بیان اینکه در بهمن و اسفند سال 1397 که مپنا مدیریت آلومینیوم المهدی را به‌عهده گرفت، مجموعاً 8317 تن شمش آلومینیوم تولید شده ‌است، اضافه کرد: توانستیم تولید شمش آلومینیوم از ابتدای سال جاری تا انتهای دی‌ماه را به بیش از 133 هزار تن برسانیم و امیدواریم این آمار تا پایان امسال از 160 هزار تن عبور کند. هم‌اکنون برای این حجم از تولید به‌طورکلی، روزانه بیش از 1000 تن آلومینا استفاده می‌شود.

همچنین تولید شمش آلومینیوم نیز ماهانه از 4193 تن در بهمن‌ماه 1397 که شرکت المهدی به مپنا واگذار شد با 330 درصد رشد به ماهانه 13800 تن رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: در این مدت تولید آند خام، میزان درآمد و تناژ تولید افزایش یافته است.

وی درباره پرداخت مطالبات این شرکت گفت: مبالغ زیادی از بدهی‌های این شرکت را توانستیم در دو سال گذشته پرداخت نمائیم و بخشی دیگر را نیز تا پایان سال پرداخت خواهیم کرد. در سال ۹۷ مبلغ 40 میلیارد تومان، در سال ۹۸، ۳۱۶ میلیارد تومان و در سال جاری تاکنون 586 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان از طرح توسعه 16 پروژه در این شرکت خبر داد و گفت: توسعه سوله‌های ذخیره آلومینا، سیستم اطفای حریق، توسعه خط سوم تولید آلومینیوم، ترمیم فونداسیون تجهیزات و کانال‌های واحد رکتی‌فایر، تولید ورق شرکت آلومینیوم المهدی، تولید بیلت و تولید آلومینا از بوکسیت خارجی از پروژه‌های دردست اقدام این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی درباره پیشرفت‌های حوزه معاونت انرژی این مجموعه افزود: با راه‌اندازی سیستم جبران‌ساز راکتیو توانستیم حدود ۴۰ مگاوات از توان برقی خود را کم کنیم بدون این‌که افزایش برقی داشته باشیم که این اقدام کمک بسیار بزرگی به سازمان برق استان بود.

وی با اشاره به اینکه سه کارخانه «آند خام»، «پخت آند» و «میله‌گذاری» در این مجموعه وجود دارد، اضافه کرد: تعمیرات این کارخانه‌ها در سراسر دنیا، حدود دو ماه طول می‌کشد که منجر به تعطیلی آن‌ها می‌شود. اگر این تعمیرات عقب بیفتد می‌تواند در تولید اثر منفی بگذارد. ما توانستیم اقدامات مطلوبی در حوزه‌ی معاونت آندسازی ازجمله، تعمیرات اساسی برج‌های خنک‌کن کوره‌های القایی 5/1 و 3 تن کارگاه میله‌‌گذاری انجام دهیم.

مهتدی با بیان اینکه 2036 نفر پرسنل در این مجموعه مشغول کار هستند، گفت: در این مجموعه همچنان درتلاش هستیم پرسنل با تحصیلات بالاتر جایگزین کنیم تا بتوانیم عملکرد مجموعه را ارتقا بخشیم. میانگین سنی اکثریت 35 سال در این مجموعه فعالیت دارند. بخشی از پرسنلی که با 20 سال سابقه کار با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند، در حوزه‌های مختلف از تجربه‌شان استفاده می‌شود. وی تأکید کرد: در مجموعه‌ی آلومینیوم، بعد از ۲۰ سال افراد بازنشسته می‌شوند که این نقطه منفی کار است چون بعد از ۲۰ سال فرد به بلوغ و نبوغ در کار خود می‌رسد و کنارگذاشتن آن به شرطی خوب است که توان و دانش آن‌ها در حوز‌ه‌های مشابه به‌کار گرفته شود در غیر این صورت، هدردادن توان انسانی است.

مهتدی اضافه کرد: اولین شرکت از گروه مپنا هستیم که موفق به الکترونیکی‌کردن کلیه امور پرسنل شده‌ایم. خوشبختانه در حوزه‌ی آموزش توانستیم در دانشگاه جامع علمی کاربردی المهدی 9 رشته جدید اضافه کنیم. اکنون در دانشگاه علمی و کاربردی ۵۴۷ دانشجو مشغول تحصیل هستند. مهتدی با اشاره به بهبود و افزایش فضای سبز و خدمات رفاهی مجموعه افزود: رستوران‌ها به‌طور کامل بازسازی شدند. ساماندهی، توسعه و نگهداری 120 هکتار فضای سبز در مجموعه شرکت داشتیم که این روند ادامه می‌یابد.

همچنین فضای سبز ساماندهی و کانال‌ها پاکسازی شدند که آب‌ها را در بارندگی هدایت‌ می‌کنند. خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام‌شده، در سیل سال گذشته این مجموعه هیچگونه خسارتی ندید. درحالی‌که بیشتر نقاط هرمزگان دچار حادثه و خسارت شد.

مهتدی درمورد تأمین مواد اولیه در این مجموعه گفت: بیش از 520 هزار تن آلومینا، بیش از 8 هزار تن آلومینیوم فلوراید فراهم کرده‌ایم. طی دو هفته‌ی پیش‌رو، با آمدن دو کشتی، 60 هزار مواد اولیه نیز اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و برای حفاظت از سلامت کارکنان جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که ماسک، دستکش و الکل و ... را بین کارکنان توزیع کردیم و بحمدالله فوتی و حتی بستری کرونایی در این مجموعه نداشتیم.

مهتدی از افتتاح مرکز طب کار و همیار کارکنان و استقرار روانشناس به‌منظور شناسایی مخاطرات روحی و روانی پرسنل در آلومینیوم المهدی خبر داد و افزود: این کار تأثیر بسزایی در محیط کار برای پرسنل دارد.

وی با بیان اینکه به نظام پیشنهادها توجه ویژه‌ای داریم واز آن استقبال می‌کنیم،‌ خاطرنشان کرد: معتقدیم پرسنل شرکت بین‌المللی همچون آلومینیوم بایستی به دانش بین‌المللی تجهیز و مسلح شوند.

شکوفایی آلومینیوم المهدی در عرصه تولید

استاندار هرمزگان گفت: با استقرار گروه مپنا، شرکت آلومینیوم المهدی روز به روز درحال پیشرفت است.

بنابر این گزارش؛ همتی در مراسم سالگرد استقرار گروه مپنا در شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس، افزود: حضور گروه مپنا در شرکت و کارخانه آلومینیوم المهدی بندرعباس، دوره جدیدی از فعالیت در این مجموعه را رقم زد.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که در این کارخانه وجود داشت، با هماهنگی خوب مجموعه مدیریت استان و به‌ویژه معاونت امور اقتصادی استانداری و ورود به هنگام و دقیق، از چالش در کارخانه آلومینیوم المهدی جلوگیری شد.

استاندار هرمزگان افزود: گروه مپنا از بنگاه‌های اقتصادی بسیار قوی در کشور است که توانسته به‌خوبی مجموعه آلومینیوم المهدی را مدیریت و نیاز‌های آن را تأمین کند.

همتی گفت: تعمیر، نوسازی، بهسازی و حرکت در راستای صنایع پایین‌دست در کارخانه آلومینیوم المهدی، ازجمله اقدامات خوب گروه مپنا در این شرکت است که این توجه به صنایع پایین‌دست موجب اشتغال‌زایی بیشتر، ارتقاء ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه توجه خوبی به نیروی انسانی در کارخانه آلومینیوم المهدی صورت گرفته، گفت: نیرو‌های توانمند بومی و ماندگار در این مجموعه به‌کار گرفته شده‌اند.

همتی همچنین با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق در راستای کمک به فعالیت و تولید بنگاه‌های اقتصادی، افزود: از مردم شریف استان می‌خواهیم برای اینکه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی فعال در هرمزگان، بدون مشکل فعالیت خود را ادامه دهند، در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و مدیریت مصرف را در دستورکار داشته باشند.

 

تعداد بازدید : 2202

ثبت نظر

ارسال