Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 31 دقیقه

شرکت آلومینیوم بحرین، آلیاژ جدید خود را به بازار معرفی کرد

شركت آلومينيوم بحرين، آلياژ جديد خود را به بازار معرفي كرد

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم بحرین (آلبا)، ‌یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده فلز آلومینیوم در جهان، به‌تازگی آلیاژ جدید تولیدی خود را به بازار معرفی کرده است. این آلیاژ با نام HE 6060 از گروه خانواده آلیاژ 6060 AA است. این آلیاژها برای مشتریان محصولات اکسترودی این شرکت مناسب هستند.

سه شنبه 7 شهریور 1402 ساعت 8:38

به گزارش باشگاه آلومینیوم، این آلیاژ جدید با سرعت بالا اکسترود می‌شود و لذا از کمیت و کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. این آلیاژ به‌صورت بیلت به بازار عرضه می‌گردد.

آلیاژ HE 6060 شرکت آلبا به کمک دانشگاه بحرین تولید شده و همزمان همکاری شرکت اکستروژن بالکسکو (BALEXCO) را به‌همراه داشته است.

علی البقالی، مدیر اجرایی شرکت آلبا، به‌تازگی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: "ما بسیار خشنودیم که توانستیم دستاوردی جدید در عرصه صنعت آلومینیوم به جهان عرضه کنیم. این محصول جدید کیفیتی بالا و کاربردی وسیع خواهد داشت. با توجه به همکاری تنگاتنگ میان شرکت‌های آلبا،‌ بالکسکو و دانشگاه صنعتی بحرین در جهت تولید این آلیاژ جدید، این آلیاژ بی‌نقص و بسیار کاربردی خواهد بود."

به‌گفته‌ی رئیس دانشگاه بحرین، فواد محمد الانصاری، تحقیقات صورت‌گرفته توسط تیم پژوهشی این دانشگاه منتهی به تولید آلیاژی جدید در مجموعه آلیاژهای سری 6060AA با خواص بالا شده است. تحقیقات صورت‌گرفته در این دانشگاه بر پایه اندازه‌گیری دقیق افزودنی‌های مورد‌نیاز و همچنین بهینه‌سازی عملیات حرارتی جهت تولید آلیاژی با خواص بهینه بوده است. براساس این گزارش، تولید آلیاژ HE 6060 در ماه ژانویه 2022 آغاز گردید. ابتدا تولید این آلیاژ به‌صورت آزمایشگاهی در دانشگاه بحرین صورت گرفت و درحال‌حاضر به‌صورت تجاری درحال تولید است.

آلومینیوم بحرین:

شرکت آلومینیوم بحرین (آلبا)، با تولید بیش از 6/1 میلیون تن آلومینیوم اولیه در سال 2022 یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلز آلومینیوم در جهان شناخته می‌شود. دفاتر فروش این شرکت در اروپا (زوریخ) و آسیا (سنگاپور) واقع شده‌اند.

تولید این شرکت تقریباً 12 درصد از تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود. همچنین یکی از ویژگی‌های این شرکت، استخدام نیروهای بومی است. در سال 2022، 85 درصد از نیروهای کاری این شرکت بومی بوده‌اند.

تعداد بازدید : 1366

ثبت نظر

ارسال