Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 54 دقیقه

شرکت آلکوا محصول اکولوم (Ecolum) خود را به‌فروش می‌رساند

شركت آلكوا محصول اكولوم (Ecolum) خود را به‌فروش مي‌رساند

باشگاه آلومینیوم: در اوایل ماه ژوئن سال جاری، شرکت آلومینیومی آلکوا اعلام نمود که برای نخستین‌بار محصول اکولوم Ecolum خود را به شرکت کابل‌سازی هلنیک (Hellenic) فروخته است.

شنبه 18 تیر 1401 ساعت 14:52

باشگاه آلومینیوم- محصول اکولوم از محصولات "محیط زیست دوست" شرکت آلکوا محسوب می‌شود. این محصول، محصولی کم‌کربن است بدان معنا که در تولید آن میزان آلاینده کمی تولید می‌شود. کربن این محصول آلومینیومی 5/3 برابر بهتر از سایر محصولات آلومینیومی است.

این محصول با استفاده از هیدرو انرژی تولید می‌شود بدان معنا که ذوب آلومینیوم در این حالت با استفاده از انرژی هیدرولیکی می‌باشد.

در تولید محصول اکولوم به‌ازای هر تن آلومینیوم تولیدشده تنها 4 تن دی اکسید کربن تولید می‌شود که شامل آلاینده‌های مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با تولید آلومینیوم است، برای مثال می‌توان به آلاینده‌های حاصل از استخراج بوکسیت و تولید آلومینا اشاره نمود.

شرکت هلنیک اظهار داشته که با خرید محصول اکولوم می‌تواند به اهداف بلندمدت یعنی صنعتی "سبز" دست یابد. این شرکت کابل نیرو و مخابراتی برای صنایع مختلف و همچنین کابل زیردریایی و قطعات جانبی تولید می‌نماید.

آلومینیوم جایگزین مناسبی برای مس در صنعت کابل‌سازی به‌شمار می‌رود چراکه از هدایت مناسب، خواص مکانیکی عالی و دوام بالایی برخوردار است.

تعداد بازدید : 956

ثبت نظر

ارسال