Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 56 دقیقه

شرکت آلبا، تصمیم به افزایش ظرفیت ششمین خط ذوب خود گرفت

شركت آلبا، تصميم به افزايش ظرفيت ششمین خط ذوب خود گرفت

باشگاه آلومینیوم: شرکت بحرینی آلبا (Alba) اعلام نموده که هدف جدیدی را برای افزایش ظرفیت تعریف کرده است. این شرکت تصمیم دارد ظرفیت تولید را در ششمین خط ذوب خود از 540 هزار تن در سال به 560 هزار تن در سال افزایش دهد.

شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 13:7

باشگاه آلومینیوم- به‌گفته‌ی شرکت بحرینی آلبا، با این افزایش ظرفیت، ظرفیت نهایی تولید آلومینیوم در این شرکت به 1.6 میلیون تن خواهد رسید. به‌گفته‌ی شرکت آلبا، این افزایش ظرفیت درنهایت موجب تأمین آلومینیوم اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی آلومینیوم بحرین می‌شود که حرکت اقتصادی مهمی برای این کشور محسوب می‌گردد.

شیخ سلمان، رئیس هیأت‌مدیره شرکت آلبا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در این رابطه گفت: "افزایش ظرفیت ششمین خط ذوب شرکت آلبا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت طی سال‌های اخیر بوده است. از سوی دیگر این دستاورد موجب خواهد شد آلبا پس از چین به‌عنوان بزرگترین واحد ذوب در جهان به تولید آلومینیوم بپردازد."

در ماه مارس 2023، شرکت آلبا توسط وود مکنزی (Wood Mackenzie) به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم بعد از چین معرفی شد. افزایش ظرفیت ششمین خط ذوب این شرکت، در این معرفی بسیار مؤثر بوده است.

به‌گفته‌ی هیأت‌مدیره شرکت آلبا، با توجه به موفقیت‌آمیزبودن گسترش ششمین خط ذوب این شرکت، تصمیم هیأت‌مدیره، راه‌اندازی هفتمین خط احیاء و ذوب نیز خواهد بود.

راه‌اندازی هفتمین خط احیاء و ذوب این شرکت برای نخستین‌بار در سال 2022 مطرح گردید. با توجه به موفقیت‌آمیز بودن طرح اقتصادی افزایش ظرفیت خط 6، پیش‌بینی می‌گردد که تا پایان سال 2023 کلنگ اولیه این طرح بر زمین زده شود.

تعداد بازدید : 2076

ثبت نظر

ارسال