Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 53 دقیقه

سیاست های کووید چین همچنان قیمت آلومینیوم را فشرده می کند

سیاست های کووید چین همچنان قیمت آلومینیوم را فشرده می کند

باشگاه آلومینیوم: قرنطینه های جدید در شانگهای بر چشم انداز تقاضا تاثیر می گذارد.

چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت 12:44

به گزارش باشگاه آلومینیوم به ترجمه آقای ژیان، نگرانی های ژئوپلیتیکی می تواند فشار نزولی بیشتری را در بازار ایجاد کند. در ماه مه قیمت آلومینیوم به طور کلی کاهش یافت. با این حال، در نزدیکی پایان ماه، به نظر می رسید که آنها به پایین ترین سطح خود رسیده و شروع به معامله از جانبی کردند. عوامل متضاد اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک همچنان بر بازارها فشار می آورد و در نتیجه جهت و روند قیمت نامشخص است.

بازگشت قفل‌های شانگهای، تشدید عدم قطعیت

بازگشایی شانگهای کوتاه مدت بود زیرا شهر در این هفته دوباره به قرنطینه بازگشت. به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید، محدودیت‌ها و آزمایش‌های انبوه به اکثر مناطق شهر بازگشته است. شانگهای برای اولین بار در اواخر ماه مارس قرنطینه شدید را برای سرکوب یک شیوع بزرگ اعمال کرد. در حال حاضر، مقامات قصد دارند مناطقی را که آزمایش آنها منفی است را از قرنطینه آزاد کنند. کسانی که آزمایششان مثبت باشد قرنطینه خواهند ماند.

چین در تعهد خود نسبت به کووید صفر تزلزل ناپذیر است. تأثیر این شکست اخیر ناشناخته باقی مانده است. احتمالاً بستگی به مدت زمان و میزان گسترده شدن قرنطینه ها خواهد داشت.

از آنجایی که پرونده ها تقریباً بلافاصله پس از بازگشایی شانگهای دوباره بازگشتند، خطر قرنطینه های بعدی در آنجا و سایر شهرها همچنان بالاست.

سیاست های کووید چین همچنان قیمت آلومینیوم را فشرده می کند

تا زمانی که تقاضای چین خاموش بماند، می‌توان انتظار داشت که قیمت آلومینیوم و حرکات بازار تحت تأثیر قرار گیرد. در طول دوره اولیه قرنطینه شانگهای، فعالیت های تولیدی به شدت کاهش یافت. این باعث شد که تقاضای چین برای آلومینیوم نیز به شدت کاهش یابد.

بر اساس آخرین اعداد، واردات آلومینیوم و محصولات آلومینیومی کار نشده از مارس تا آوریل 11.1 درصد کاهش یافته است. آنها همچنین نسبت به سال قبل 37.7 درصد کاهش یافتند. در همین حال، خروجی تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نگرفت. در واقع، میانگین تولید روزانه و ماهانه کل آلومینیوم اولیه در آوریل به رکورد بالایی رسید که به کمک کاهش محدودیت های برق کمک کرد.

افزایش چین به تولید جهانی آلومینیوم اجازه داد تا سال به سال در طول ماه ثابت بماند. با توجه به تنگدستی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، این یک نتیجه شگفت انگیز بود. با این حال، از آنجایی که عرضه از تقاضا در چین پیشی گرفت، احساسات نزولی افزایش یافت و قیمت جهانی آلومینیوم کاهش یافت.

با بازگشت محدودیت‌های شانگهای، بازارها احتمالاً شروع به کاهش قیمت در بهبود کلی چین خواهند کرد.

در حالی که نفت خام WTI صعود می کند، موجودی انبارهای LME کاهش می یابد

از آنجایی که تقاضای چین همچنان با توقف مواجه می شود (هرچند موقت)، کاهش موجودی انبارهای LME و افزایش قیمت انرژی فشار رقابتی را به افزایش قیمت آلومینیوم اضافه می کند.

به عنوان مثال، موجودی انبارها در پایان ماه مه شاهد کاهش 18.5 درصدی ماه به ماه بود. علاوه بر این، میانگین سطح موجودی در پنج ماهه اول سال 2022، 55.34 درصد کمتر از سال 2021 است. البته، سطح سهام لزوماً به معنای حرکت در قیمت ها نیست. با این حال، کاهش مداوم در بالای سطح کاهش تولید در اروپا ممکن است به اصطکاک هر گونه کاهش قیمت آلومینیوم بیافزاید.

قیمت انرژی نیز همچنان در حال افزایش است. در واقع، قیمت نفت خام WTI در ماه مه بیش از 71 درصد نسبت به سال قبل بسته شد. در روزهای ابتدایی ژوئن، قیمت ها فراتر از مرز 120 دلار در هر بشکه افزایش یافت و بعید است در کوتاه مدت کاهش یابد.

اتحادیه اروپا در جدیدترین دور تحریم‌ها (و تنبیهی) خود موافقت کرد تا 90 درصد از واردات نفت خام روسیه را تا پایان سال 2022 ممنوع کند.

در همین حال، به گفته والدیس دامبروسکیس، کمیسر اروپایی، چین همچنان به خرید نفت روسیه با 35 درصد تخفیف ادامه می دهد. هند نیز به همین ترتیب از قطع عرضه انرژی روسیه کوتاهی کرده است.

با این وجود، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا باعث خواهد شد که تعداد فزاینده ای از کشورها برای تولید انرژی در جاهای دیگر رقابت کنند. در نتیجه، تولید آلومینیوم و هزینه های ورودی همچنان تحت فشار خواهند بود.

قرارداد آتی آلومینیوم CME شتاب ایجاد می کند

قرارداد نیکل LME مستقیم ترین و اساسی ترین پیامد را از بحران تاریخی نیکل مارس تجربه کرد. با این حال، آسیب شهرت به بورس شروع به نفوذ به فلزات دیگر کرده است.

میانگین حجم روزانه معاملات آتی آلومینیوم در بورس کالای شیکاگو در ماه می با 138 درصد جهش سالانه به بالاترین حد خود رسید. بهره آزاد نیز در همان دوره 158 درصد افزایش یافت. در همین حال، در LME، بهره باز از 8 مارس تا پایان ماه مه بیش از 14 درصد کاهش یافت.

تا کنون، آلومینیوم هنوز به اندازه نیکل با از دست دادن نقدینگی مواجه نشده است. همچنین مشکلات کمی در مورد نوسانات یا کشف قیمت وجود داشته است. با این وجود، این می تواند نشان دهنده آغاز یک تغییر تدریجی بین دو مبادله در نتیجه بحران باشد.

از ماه مارس، گروه CME به طور فزاینده ای به دنبال جذب معامله گران سرخورده از LME بوده است. مومنتوم در معاملات آتی آلومینیوم در حال ساخت است. به همین دلیل است که صرافی گزینه های آلومینیومی را نیز در 23 مه راه اندازی کرد. علیرغم این تلاش ها، LME با اختلاف زیادی همچنان به عنوان بورس جهانی پیشرو برای فلزات صنعتی باقی مانده است.

 

تعداد بازدید : 503

ثبت نظر

ارسال