Fa En چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 0 دقیقه

سیاست جدید ایالات‌متحده: رفع تحریم از برخی محصولات آلومینیومی و فولادی

سیاست جدید ایالات‌متحده: رفع تحریم از برخی محصولات آلومینیومی و فولادی

دوشنبه 7 آبان 1397 ساعت 10:37

به گزارش باشگاه آلومینیوم، به‌گفتة راب دیویس (Rob Davis)، وزیر صنایع‌و‌معادن ایالات‌متحده، پس از اعمال قوانین مالیاتی در ماه می، فشار زیادی به صنعتگران در بسیاری از کشورها وارد شد که درنهایت در ماه جولای سال جاری ایالات‌متحده معافیت مالیاتی برای برخی از کشورها و شرکت‌ها اعلام کرد.

دونالد ترامپ به‌دلیل مسائل سیاسی 10 درصد تعرفة مالیات بر واردات محصولات آلومینیومی و 25 درصد مالیات بر واردات محصولات فولادی برای چندین کشور جهان وضع کرد. پس از اعمال قوانین فوق، آرام‌آرام صنایع وابسته به فولاد و آلومینیوم در ایالات‌متحده با مشکل جدی روبرو شدند. همین مسأله فرصت‌های شغلی بسیاری را به‌خطر انداخت و موجب نگرانی در صنعت ایالات‌متحده گردید.

به‌گفتة دیویس، اعمال معافیت مالیاتی در بهبود روابط تجاری مؤثر خواهد بود و در این میان، ایجاد روابط تجاری میان ایالات‌متحده و آفریقای‌جنوبی، اولین گزینه است که فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد خواهد کرد. به‌گفتة دیویس "بیش از 800 شرکت آمریکایی دارای نمایندگی در آفریقای‌جنوبی هستند که نرخ معاملات این شرکت‌ها در سال 2017، 4/161 میلیارد راند برآورد می‌شود". (راند: واحد پول آفریقای‌جنوبی).

محصولات معاف‌شده:

مهم‌ترین محصولاتی که شامل معافیت مالیاتی شده‌اند عبارتند از: فویل و پلیت آلومینیومی، میله‌های نورد گرم شدة فولادی و ورق‌های فولادی نورد گرم‌شده.

اعمال این قوانین، خبر خوبی برای شرکت‌های فعال در آفریقای‌جنوبی محسوب می‌شود چراکه به‌راحتی امکان صادرات محصولات فوق به ایالات‌متحده را خواهند داشت. نگرانی بسیاری از شرکت‌ها در آفریقای‌جنوبی، از دست‌ دادن بازار در ایالات‌متحده بوده و با توجه به شرایط جدید، این نگرانی برطرف شده است.

برخی از سناتورهای آمریکایی نظیر کریس کوونز (Chris Coons)، جانی ایساکسون (Johnny Isakson) و راجر ویکر (Roger Wicker) به‌دنبال معافیت آفریقای‌جنوبی از تعرفه‌های مالیاتی آلومینیوم و فولاد بوده‌اند. این سناتورها، علت اصرار خود بر این مسأله را، عکس‌العمل متقابل آفریقای‌جنوبی ذکر کرده‌اند. آفریقای‌جنوبی حجم بالایی محصولات غذایی (ازجمله مرغ) از ایالات‌متحده وارد می‌کند که نگرانی این سناتورها اعمال تعرفة مالیات بر واردات به این محصولات از جانب آفریقای‌ جنوبی بوده است. معافیت آفریقای ‌جنوبی از تعرفة مالیاتی 232 موجب خواهد شد روابط تجاری میان دو کشور همچنان ادامه یابد. درپی این سیاست جدید، ایالات‌متحده از یک‌سو نیاز آلومینیوم و فولاد خود را برطرف خواهد کرد و از سوی دیگر درآمد ااین کشور از صادرات محصولات غذایی دستخوش تغییر نخواهد شد.

تعداد بازدید : 1016

ثبت نظر

ارسال