Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 15 و 0 دقیقه

نگاهی بر بازار آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی هفته گذشته

سقوط قیمت آلومینیوم، بازهم مینیممی جدید

سقوط قيمت آلومینیوم، بازهم مينيممي جديد

باشگاه آلومینیوم: بورس فلزات لندن در تاریخ دوشنبه 28 شهریورماه (19 سپتامبر) درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که قیمت فروش نقدی آلومینیوم در بورس فلزات 2231 دلار (تن) اعلام شد. بورس فلزات در روز جمعه 23 سپتامبر درحالی به کار خود پایان داد که فروش یک‌ماهه این فلز به 2160 دلار و 12 سنت کاهش یافته بود.

دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 11:29

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، بورس فلزات لندن در پایان روز جمعه 23 سپتامبر مجدداً به مینیمم جدید سالانه‌ای رسید که در نتیجه‌ی تورم بی‌سابقه در اروپا و آمریکا رخ داد.

همزمان فروش سه‌ماهه آلومینیوم در روز پایانی کار بورس از 2277 دلار در هفته قبل از آن به 2165 دلار (تن) کاهش یافت.

موجودی فلز آلومینیوم نیز با 5075 تن افزایش نیز در روز پایانی کار بورس فلزات لندن به 340350 تن رسید که خود می‌تواند یکی از عوامل کاهش قیمت طی هفته گذشته باشد.

معضل انرژی در اروپا، صنعت تولید آلومینیوم را مختل ساخته است چراکه برخی از تولیدکنندگان بالاجبار سطح تولید خود را کاهش داده‌اند. برای مثال شرکت فرانسوی دانکرک (Dunkerque) به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اروپایی فلز آلومینیوم اعلام نموده که از ابتدای ماه اکتبر میزان تولید خود را 22 درصد کاهش خواهد داد. این واحد ذوب سال گذشته 290 هزار تن آلومینیوم اولیه تولید کرد درحالی‌که بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های اتمی تأمین کرده است ولی مابقی انرژی مورد‌نیاز جهت تولید در این واحد با معضل افزایش تعرفه‌های انرژی مواجه بوده است.

مصرف انرژی در صنعت آلومینیوم 40 درصد بیشتر از صنعت مس است لذا در شرایط کنونی بحران انرژی، صنعت آلومینیوم اروپا بیش از مس با معضل مواجه شده است.

تعداد بازدید : 558

ثبت نظر

ارسال