Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 17 دقیقه

سرمایه‌گذاری آل‌استار در بحرین

سرمايه‌گذاري آل‌استار در بحرين

باشگاه آلومینیوم: شرکت اروپایی آل‌استار (Aleastur)، تولیدکننده فلز، نخستین واحد ریزدانه (جوانه‌زا) و تولید آلیاژ مادر در منطقه خلیج‌فارس را تأسیس کرده است. تنها پایگاه کنونی شرکت بزرگ آل‌استار هم‌اکنون در بحرین قرار دارد.

چهارشنبه 26 آبان 1400 ساعت 11:0

به گزارش باشگاه آلومینیوم، قرار است این واحد تولیدی جدید که ارزش آن معادل 15 میلیون دلار برآورد می‌شود، آلیاژهای خاص آلومینیومی برای کاربردهای خاص را تولید و به بازار آسیا، ‌آمریکای شمالی و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس ارسال نماید.

هدف از سرمایه‌گذاری شرکت آل‌استار در بحرین، ارتقاء صنایع فلزی به‌خصوص صنعت آلومینیوم در بحرین و به‌طورکلی کشورهای خلیج‌فارس است.

شرکت هولیدینگ بحرینی مومتلکات (Mumtalakat) در این رابطه اظهار داشت: "این واحد 85 درصد از تولید سالانه خود را به کشورهای همسایه جهت استفاده در صنعت ذوب آلومینیوم و ریخته‌گری ارسال خواهد کرد."

به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی چنین واحدی در بحرین، در راستای برنامه‌ریزی اخیر اقتصادی بحرین است. در این برنامه‌ریزی مهم‌ترین رکن، جذب سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای ساکنین بحرین است.

شرکت آل‌استار، یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های اروپایی است که در آستوریاس اسپانیا واقع شده است. این شرکت تصمیم دارد با راه‌اندازی این واحد جدید تا سال 2025 درآمد خود را به 53 میلیون دلار افزایش دهد.

یکی از اهداف بازار جهانی آلومینیوم، رشد صنایع پایین‌دستی آلومینیوم است و شرکت آل‌استار در همین راستا گام‌های اولیه را برداشته است. پس از کرونا، صنایع ساختمانی به‌خصوص در منطقه خاورمیانه مجدداً به رونق افتاده‌اند، لذا تقاضا برای فلز آلومینیوم رو به افزایش است.

تولید آلیاژ آلومینیومی باکیفیت بالا کمک بزرگی به صنایع مختلف خواهد کرد. صنعت خودروسازی و ساختمان از جمله صنایعی بوده که از این امر بهره‌مند خواهند شد.

به‌گفته‌ی شرکت آل‌استار،‌ حضور یک شرکت اسپانیایی در بازار آسیای جنوب‌شرقی و هند، گام مهمی برای بازار جهانی آلومینیوم به‌شمار می‌رود.

از مهم‌ترین اهداف سرمایه‌گذاری آل‌استار در بحرین، ‌بهره‌برداری از نیروی کاری مجرب و کاهش هزینه ناشی از سرمایه‌گذاری در این منطقه است. وجود و انرژی ارزان‌قیمت و کافی نیز عاملی مهمی برای جذب سرمایه در منطقه خلیج‌فارس است.

بحرین به‌عنوان یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای جذب سرمایه‌ بسیار مستعد است. سه عامل مهم در پیشروبودن این کشور در جذب عبارتند از:

  • کاهش هزینه تولید و لذا افزایش سوددهی.
  • مناطق آزاد تجاری بحرین دست این کشور برای صادرات و واردات را باز گذاشته‌اند.
  • امکان بهره‌گیری از نیروی کاری مجرب و فراوان در بحرین.
تعداد بازدید : 840

ثبت نظر

ارسال