Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 1 دقیقه

سرانه فضای سبز مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به ۲۰ هکتار افزایش یافت

سرانه فضای سبز مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به ۲۰ هکتار افزایش یافت

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با اشاره به نقش فضای سبز و اهمیت آن در زندگی، از افزایش سرانه فضای سبز این مجموعه به ۲۰ هکتار خبر داد.

شنبه 23 اسفند 1399 ساعت 11:2

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری جوان، عبداله نژاد در آیین درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی، اظهارداشت: خداوند متعال را شاکر هستیم که به ما این توفیق را داد که در جهت حفظ و مراقبت از محیط زیست و نگهداری زمین که متعلق به نسل‌های آینده است و باید درحفظ و نگهداری از آن مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، زیرا تمام نعمت‌های خداوند که امروز در نزد ما است امانتی است که باید به نسل‌های بعدی بسپاریم.

او افزود: کاشت درخت علاوه بر ایجاد زیبایی برای سلامت کارکنان نیز بسیار ارزشمند است و هرگاه اگر خواستیم نذری انجام دهیم به اعتقاد بنده با کاشت درخت این نذر خود را به جای بیاوریم که ثواب اخروی و دنیوی دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با تبریک هفته منابع طبیعی به همه تلاشگران عرصه منابع طبیعی و محیط زیست، گفت: به عنوان یک شرکت تولید کننده صنعتی بزرگ در کشور از روز اول وظیفه خود را بر این اساس گذاشتیم که در جهت حفظ و نگه داری از محیط زیست تلاش کنیم و این موضوع مهم همواره دغدغه ما بوده است.

عبداله نژاد اظهار کرد: سیستم‌هایی که در این کارخانه پیش بینى لازم شده است تمامی استاندارد‌های محیط زیستی نه تنها پاس کرده است، بلکه بالاتر از آن استاندارد‌ها نیز درونش رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ادامه داد: این درحالی است که رعایت استاندارد‌های محیط زیستی هزینه دارد، اما هزینه‌هایی که در این کارخانه انجام شده است برای رفع آلایندگی بیشتر از حد استاندارد بوده است که با پایش و سیستم‌های مراقبتی نیز این موضوع به اثبات رسیده است و این موضوع بیشتر نیز مشخص خواهد شد.

عبداله نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴.۵ هکتار فضای سبز در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ایجاد شده است، اظهارکرد: این فضای سبز به ۲۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد و تاکنون ۶ هزار و ۷۴۶ نهال در سطح بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور کاشته شده است که در ماه‌های آینده این رقم به ۱۰ هزار نهال در فاز اول افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدعلی سلمان پوررئیس اداره محیط زیست شهرستان لامرد نیز با تقدیر از مدیریت شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در ایجاد فضای سبز کارخانه گفت: به طور یقین در آینده با یک جنگل بسیار زیبا در کنار مجتمع بزرگ صنایع آلومینیوم جنوب همراه خواهیم بود، زیرا مدیریت این مجتمع بزرگ صنعتی همواره دغدغه این موضوع مهم را داشته اند.

او اضافه کرد: از دیگر اقدامات ارزشمند در ایجاد فضای سبز کارخانه این است، نهال‌هایی که در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب کاشت شده است مناسب با اکو سیستم جنوب و کشور است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لامرد در خصوص میزان آلایندگی در این کارخانه نیز افزود: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تمامی استاندارد‌های لازم را پاس کرده و هیچ گونه آلایندگی وجود ندارد.

تعداد بازدید : 1532

ثبت نظر

ارسال