Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 57 دقیقه

سایه سیاه رکود اقتصادی، صنعت آلومینیوم را نیز دربر گرفت

سايه سياه ركود اقتصادی، صنعت آلومينيوم را نيز دربر گرفت

باشگاه آلومینیوم: در سه‌ماهه سوم سال جاری، آلمان شاهد کاهش قابل‌توجه تولید آلومینیوم اولیه بود.

سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت 11:0

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، براساس آمار انستیتوی آلومینیوم آلمان، تولید آلومینیوم اولیه در سه‌ماهه سوم سال جاری در واحدهای ذوب این کشور تقریباً 50 درصد کاهش داشته است. همچنین تولید محصولات آلومینیومی نیمه‌نهایی نیز در این کشور با افت مواجه بوده است.

براساس همین آمار، تولید آلومینیوم اولیه آلمان در سه‌ماهه سوم 774 هزار تن گزارش شده است. طی 9 ماهه نخست سال جاری نیز تولید آلومینیوم اولیه در آلمان 2.3 میلیون تن گزارش گردید که نشان‌دهنده 11 درصد کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن است. همچنین تولید محصولات نیمه‌نهایی در سه‌ماهه سوم سال جاری با 8 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن (2022) به 607 هزار تن رسید.

در این میان، تولید محصولات اکسترودی با کاهش بیشتری نسبت به سال گذشته مواجه شده به‌طوری‌که این رقم به 17 درصد رسیده است. تولید محصولات نورد آلومینیوم نیز نسبت به سال 2023، 6 درصد کاهش یافته است. درکل می‌توان گفت طی 9 ماهه نخست سال جاری مجموعاً 1.8 میلیون تن محصول نیمه‌نهایی در آلمان تولید شد که نشان‌دهنده 10 درصد کاهش در تولید است.

به‌گفته‌ی مسئولین این کشور، درحال‌حاضر رکود اقتصادی باعث ایجاد بحران شده و همزمان افزایش قیمت انرژی، صنایع را مختل ساخته است. صنعت آلومینیوم به‌عنوان صنعتی پایه برروی بسیاری از چارچوب‌های صنعتی و اقتصادی تأثیر گذاشته است. سفارش در بخش‌های مختلف صنعت به‌شدت کاهش داشته است. این افول بیشتر در صنعت ساختمان قابل مشاهده است. از سوی دیگر صنعت خودروسازی آلمان به‌عنوان یکی از صنایع اصلی و پایه اقتصادی در این کشور، حجم سفارشات خود را کاهش داده است و همین مسأله تأثیر ناگواری بر تقاضا برای فلز آلومینیوم گذاشته است.

بحران اقتصادی آلمان که طی شش ماه گذشته این کشور را به‌شدت درگیر مشکلات کرده است، بسیاری از تولیدکنندگان فلزی را تحت‌تأثیر قرار داده و موجب نابودی این صنایع شده است.

تعداد بازدید : 688

ثبت نظر

ارسال