Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 33 دقیقه

مقابله شرکت روسی روسال با تحریم‌های استرالیا

روسال منبع تأمین آلومینای خود را تغییر می‌دهد

روسال منبع تأمين آلوميناي خود را تغيير مي‌دهد

باشگاه آلومینیوم: شرکت روسی روسال به‌تازگی اعلام نموده که تصمیم دارد به‌منظور حل مشکل تأمین آلومینای موردنیاز برای تولید آلومینیوم اولیه در این شرکت، یک واحد تصفیه آلومینا در بندر دریای بالتیک احداث نماید.

دوشنبه 5 تیر 1402 ساعت 11:51

به گزارش باشگاه آلومینیوم، این تصمیم درحالی اتخاذ گردید که منابع تأمین آلومینای این شرکت با مشکل روبرو شده‌اند. سه منبع اصلی تأمین آلومینای این شرکت عبارتند از چین، استرالیا و اوکراین. کارخانه آلومینای اوکراین به‌علت جنگ میان روسیه و این کشور، دچار اختلال گردید. از سوی دیگر چندی پیش استرالیا نیز اعلام کرد که با توجه به وقوع جنگ تحمیلی از سوی روسیه، صادرات آلومینا به روسیه را متوقف خواهد ساخت.

روسال بزرگترین تولیدکننده فلز آلومینیوم پس از چین است لذا مصرف آلومینای این شرکت تولیدی بسیار بالاست.

شرکت روسال هفته گذشته ااعلام کرد که 400 میلیارد روبل (معادل 4.8 میلیارد دلار) صرف احداث چهار خط تولید آلومینای این واحد تولیدی خواهد کرد. همچنین این هزینه صرف احداث زیرساخت‌های لازم برای بندر اوستا-لوگا (Usta-luga) خواهد شد.

قرار است نخستین فاز تولیدی شامل راه‌اندازی خطوط تولید و رساندن ظرفیت تولید به 2.4 میلیون تن، تا پایان سال 2028 قابلیت بهره‌برداری داشته باشد. احداث فاز دوم و افزایش تولید به 4.8 میلیون تن، تا پایان سال 2032 به انجام خواهد رسید.

درحال‌حاضر روسیه 65 درصد از نیاز آلومینای خود را از چین تأمین می‌کند. این میزان آلومینا ازطریق واردات بدست شرکت روسال می‌رسد. مابقی نیاز روسال از استرالیا و اوکراین تأمین می‌شد که پس از آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه، این میزان آلومینا ازطریق خرید غیرمستقیم از سایر کشورها تأمین می‌گردد. همین مسأله موجب شد که در سال 2022 هزینه خرید آلومینای روسال، 149 درصد افزایش داشته باشد. قرار است بوکسیت موردنیاز برای این واحد آلومینای جدید از گینه تأمین شود چراکه درحال‌حاضر روسال صاحب معادن غنی بوکسیت در گینه است. البته به‌منظور بهره‌برداری مفید از بوکسیت گینه لازم است که شرکت روسال نیز سرمایه‌گذاری لازم را در این کشور آفریقایی انجام دهد.

 

  • هر دلار آمریکا معادل 83.68 روبل است
تعداد بازدید : 1418

ثبت نظر

ارسال