Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 42 دقیقه

رقابت جهانی همراه با معضل انرژی، دو چالش اصلی صنعت آلومینیوم آلمان

رقابت جهاني همراه با معضل انرژي، دو چالش اصلي صنعت آلومينيوم آلمان

باشگاه آلومینیوم: تصمیم اخیر پارلمان اروپا جهت افزودن آلومینیوم به لیست مواد اولیه خام، اقدامی درست و ضروری به‌نظر رسیده که عاملی برای توسعه امور صنعتی محسوب می‌شود.

چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 9:36

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، گزارش‌های آماری منتشرشده از صنعت آلومینیوم آلمان نشان می‌دهد که این صنعت همواره با چالش‌های بسیاری مواجه است. از آن جمله می‌توان به ثبات تأمین انرژی و امکان رقابت با غول‌های جهانی آلومینیوم اشاره نمود.

در آماری که به‌تازگی از صنعت آلومینیوم آلمان بدست آمده، نشان داده شده که 50 درصد از شرکت‌ها هم‌اکنون با بحران قیمت و موجودی مواد اولیه در بازار مواجه هستند. همچنین از میان هر هفت شرکت فعال، ‌یک شرکت با بحران مواجه است و شرایط نامناسبی را سپری می‌کند. تقریباً 75 درصد از دست‌اندرکاران صنعت آلومینیوم اروپا معتقدند که شرایط رقابت آلمان در بازار جهانی، شرایطی ضعیف است چراکه ازنظر انرژی و مواد اولیه در تنگنا هستند. از ابتدای سال جاری تاکنون، صنعت آلومینیوم آلمان 18 درصد از نیروهای کاری خود را از دست داده است. همچنین 8 درصد از واحدهای تولیدی به‌علت گرانی انرژی و نبود نیروی کاری تعطیل و یا جابجا شده‌اند.

راب ‌ون‌گیلز (Rab Van Gils)، رئیس انجمن آلومینیوم آلمان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: "شناسایی صنعت آلومینیوم به‌عنوان صنعتی ضروری برای محیط زیست توسط پارلمان آلمان، بسیار اهمیت دارد. بسیاری از صنایع و محصولاتی که ما امروزه استفاده می‌کنیم، حاوی مقادیر بالایی آلومینیوم هستند و لازم است که مسئولین تصمیم‌گیرنده در این رابطه نقش مهم آلومینیوم را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

با وجود جایگاه بالای آلومینیوم در صنعت، صنعت آلومینیوم آلمان گرفتار معضل بزرگی شده است.

تقریباً سه چهارم تولید جهانی آلومینیوم در چین، خاورمیانه و روسیه صورت می‌پذیرد. ازم است اروپا نیز در این رقابت تنگاتنگ وارد شود چراکه آینده بسیاری از صنایع نظیر صنعت خودروسازی، هوا-فضا و ... در گرو رشد صنعت آلومینیوم است.

آلومینیوم به‌عنوان فلزی سبز نقش مهمی در صنعت جهان دارد و لذا ضروری است که کشور آلمان هرچه سریعتر مشکل خود را برطرف کند.

یکی از ارکان مهم و قابل‌توجه صنعت آلومینیوم آلمان، بازیافت است. درحال‌حاضر این بخش صنعتی هم با معضلات بسیاری روبرو است. صنعت بسته‌بندی یکی از صنایعی است که مصرف آلومینیوم بالایی دارد و در آن از آلومینیوم بازیافتی به‌وفور استفاده می‌شود. درصورت عدم حل مشکل صنعت بازیافت این کشور، پیش‌بینی می‌شود که صنعت بسته‌بندی نیز با گرفتاری مواجه گردد.

از زمان وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین تا هم‌اکنون، آلمان با بحران انرژی در صنایع خود مواجه شده است. مسئولین این کشور در راستای حل این معضل، اقدامات مختلفی جهت تأمین انرژی انجام داده‌اند لکن درنهایت این مسأله منتهی به فلج‌ماندن بخش‌های صنعتی این کشور شده است. از آن جمله می‌توان به صنعت آلومینیوم اشاره نمود که صنعتی انرژی‌بر بوده و تأمین انرژی آن بسیار دشوار است.

تعداد بازدید : 1109

ثبت نظر

ارسال