Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 30 دقیقه

رشد اقتصادي در اتحاديه اروپا به نصف كاهش يافته است

رشد اقتصادي در اتحاديه اروپا به نصف كاهش يافته است

خبرگزاري فارس: مركز آمار اتحاديه اروپا در گزارشي با اشاره به ادامه بحران مالي در منطقه يورو، اعلام كرد كه رشد اقتصادي اتحاديه اروپا در نيمه دوم سال جاري به نصف كاهش يافته است.

یکشنبه 23 آبان 1389 ساعت 20:44
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه الجزيره، بنا بر گزارشي كه دفتر آمار اتحاديه اروپا (Eurostst) منتشر كرده رشد اقتصادي در منطقه يورو در نيمه دوم سال جاري به نسبت همين بازه زماني در سال گذشته به نصف كاهش يافته است.

شبكه الجزيره در گزارشي خبري درباره ادامه بحران اقتصادي منطقه يورو با اشاره به مشكلات اقتصادي در كشورهاي منطقه يورو از جمله آلمان و فرانسه، اعلام كرد سرعت رشد اقتصادي در اروپا درحالي كند شده است هم اكنون سياست هاي انقباضي در فرانسه و آلمان در حال اجراست و يونان زير فشار شديد سياست رياضت اقتصادي قرار دارد.

گزارش مركز آمار اتحاديه اروپا اذعان دارد كه ميانگين رشد اقتصادي در ميان 16 كشور اتحاديه اروپا داراي معدل 0.4 درصدي بوده است و به نسبت سه ماه اول سال جاري يك درصد افزايش رشد را شاهد بوده است.
الجزيره تاكيد كرد كه پائين آمدن ميانگين رشد اقتصادي در اروپا ناشي از كند شدن رشد اقتصادي در آلمان است كه به عنوان دومين صادر كنند بزرگ اقتصاد پس از چين مطرح است.
الجزيره با اشاره به اينكه كشورهاي اتحاديه اروپا از جمله ايتاليا رشد ضعيف 0.2 درصدي را شاهد بوده اند، تاكيد كرد كه اتحاديه اروپا در نيمه دوم سال گذشته شاهد رشد 0.7 درصدي بوده است.
اين شبكه در پايان اين گزارش تاكيد كرد كه اسپانيا، ايرلند، يونان و پرتغال بيشترين تاثير را از بحران اقتصادي در دنيا شاهد بوده‌اند و در نيمه دوم سال جاري رشد اقتصادي‌ صفر درصدي را تجربه كرد‌ه‌اند.
بحران بدهي و كسري بودجه در ميان كشورهاي اروپايي از جمله يونان ، اسپانيا، ايرلند، انگليس، فرانسه و پرتغال موجب كاهش چشمگير ارزش يورو شده است و اعتبار همكاري‌هاي مالي اين اتحاديه را با تهديد جدي مواجه كرده است.

ادامه بحران مالي منطقه يورو در حالي است كه برخي كارشناسان مدعي بودند كه اقتصاد جهاني به تازگي از بحران و ركود خارج شده ولي بسياري از كارشناسان اقتصادي نسبت به وقوع موج دوم بحران و ركود در اقتصاد جهاني با مركزيت اتحاديه اروپا هشدار مي دهند.

تعداد بازدید : 1367

ثبت نظر

ارسال