Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 40 دقیقه

سبزعلی رییس هیات مدیره آذر صنعت گلپایگان:

دولت واردات شمش ثانویه و ضایعات آلومینیوم را تسهیل کند

دولت واردات شمش ثانویه و ضایعات آلومینیوم را تسهیل کند

باشگاه آلومینیوم: یکی از محاسن آلومینیوم آلیاژی این است که حدود ۶۰ الی۸۰ درصد مواد اولیه‌ی آن داخلی است.

یکشنبه 19 آذر 1402 ساعت 9:37

به گزارش باشگاه آلومینیوم، ولی برای آلیاژسازی، واردات ضایعات آلومینیوم به عنوان شمش‌های دست دوم از کشورهایی مثل عراق، تاجیکستان و کشورهای استقلال یافته شوروی مثل قزاقستان صورت می‌گیرد و بسیار لازم است.

متاسفانه جدیداً در بحث واردات شمش آلومینیوم ثانویه یا قراضه (ضایعات) از سمت وزارتخانه یک سری سختگیری‌هایی انجام می‌شود که این موضوع برای صنعت آلومینیوم اصلاً خوب نیست و اگر تداوم داشته باشه قطعا  قیمت شمش آلومینیوم آلیاژی در داخل بالا می‌رود. چرا که تقاضا برای آلومینیوم آلیاژی بسیار زیاد است و روز به روز هم به خاطر بحث سبک‌سازی به خصوص در صنعت خودرو در حال افزایش است.

من ازدست اندرکاران وزارت صمت خواهش می‌کنم حتماً به این مهم توجه داشته باشند و واردات شمش ثانویه و قراضه را تسهیل کنند.

چهار تولیدکننده آلومینیوم خالص در کشور داریم که یا دولتی هستند یا خصولتی که محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند ولی در کنار آنها برای اینکه قیمت شمش آلومینیوم آلیاژی افزایش پیدا نکند باید حتماً واردات ضایعات یا شمش قراضه آلومینیوم وجود داشته باشد تا قیمت در بازار بالانس شود و من خواهشم از دست اندرکاران این است که در این قضیه مقداری کمک کنند تا ما هم بتوانیم با قیمت مناسب‌تری شمش آلیاژی را به مشتریان ارائه کنیم.

جدیداً وزارت صمت و بورس کالا خرید آلومینیوم را در بورس سهمیه‌بندی کرده‌اند که البته به نظر من کار خوبی بوده و تا حدی دست دلالان را کوتاه کرده و از تقاضای کاذب در بازار جلوگیری کرده است و تولیدکنندگان می‌توانند حداقل سهمیه‌ی تخصیص داده شده را استفاده کنند.

ولی باز هم باید نظارت و کنترل‌ها بیشتر شود تا به صورت کامل دست دلالان کوتاه شود.

من دلال هایی می‌شناسم که درآمدشان 10 برابر شرکت‌های تولیدی است.

محصولات ما هم از طریق بورس کالا عرضه می‌شود که صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، گاز و پتروشیمی از مشتریان ما هستند و از این طریق از ما خرید می‌کنند.

تعداد بازدید : 757

ثبت نظر

ارسال