Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 5 و 42 دقیقه

دولت این صنعت را نابود می کند!

دولت این صنعت را نابود می کند!

باشگاه آلومینیوم: صنعت آلومینیوم نسبت به سایر صنایع با چالش‌های بیشتری مواجه است و مسئولان مرتبط به جای اینکه درصدد رفع این مشکلات برآیند با تصمیمات غلط سرعت حرکت فعالان در این صنعت را می‌گیرند.

شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 11:21

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از گسترش نیوز؛ افزایش تعرفه‌های برق و گاز و همچنین صدور مجوزهای بی‌جای صادرات و واردات محصولات آلومینیوم دو بلای خانمان سوز این صنعت به حساب می‌آیند که تا به امروز ضربه‌های سنگینی را به بدنه و بطن صنعت آلومینیوم وارد کرده است و در صورت ادامه این روند قطعا برنامه‌های توسعه‌ای در این حوزه برای امسال و سال‌های آتی به هیچ عنوان عملی نخواهد شد.

هوشنگ گودرزی اظهارکرد: برای صنعت آلومینیوم برنامه خاصی طراحی نمی‌شود و از ابتدا تا انتهای این صنعت با مشکل گره خورده است. امسال به نام مانع‌زدایی مزین شده اما تا به امروز حرکتی در جهت تحقق این شعار انجام نشده است. مشکلی که درحال‌حاضر آلومینیوم‌کاران را اذیت می‌کند افزایش نرخ برق صنعتی است به طوری که شاهد رشد ۳.۷۵ درصدی قیمت برق هستیم، همچنین روند در رابطه با گاز نیز به همین شکل بوده است و افزایش هشت برابری قیمت گاز را نیز اعمال کردند. در مجموع این صنعت به انرژی وابسته است و افزایش نرخ انرژی ضربه سنگینی را به فعالان این حوزه وارد می‌کند.

تعداد بازدید : 565

ثبت نظر

ارسال