Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 39 دقیقه

دفن امام موسی صدر در مزرعه‌ای در طرابلس

دفن امام موسی صدر در مزرعه‌ای در طرابلس

گروه بين‌الملل: «فراس گيلانی»، خبرنگار شبكه بی. بی. سی، گزارشی را درباره مزرعه‌ای كه ماه مارس گذشته در جريان پوشش اخبار ليبی در آن بازداشت و توسط نيروهای قذافی شكنجه شده بود، تهيه كرد و مدعی شد كه امام موسی صدر در اين مزرعه دفن شده است.

شنبه 30 مهر 1390 ساعت 18:44

در اين گزارش آمده است كه تيم تصويربرداری بی. بی. سی هنگام فيلمبرداری با يگانی از نيروهای امنيتی ويژه روبه‌رو شدند كه به همراه چند سگ و تجهيزات ويژه شكافتن قبرها وارد اين مكان شدند.

اين گروه تلاش كردند تا از تصويربرداری تيم بی بی سی جلوگيری كنند و گفت‌وگو با افراد اين گروه نشان داد كه آن‌ها به دنبال كشف اجساد دفن شده در اين مزرعه واقع در بيست كيلومتری جنوب طرابلس پايتخت ليبی هستند.

خبرنگار بی. بی. سی به «عبد الحكيم بلحاج»، رئيس شورای نظامی در طرابلس، گفت كه اطلاعاتی قديمی وجود دارد مبنی بر اين‌كه امام موسی صدر به «سبها» منتقل شده و پس از آن به ما گفته شد كه وی در «القلعه» مدفون است؛ اما اطلاعات جديد حاكی از آن است كه وی در يكی از مزارع دفن شده است.

وی افزود: ما اطلاعات را پی گيری می‌كنيم و می‌خواهيم به واقعيت برسيم و پس از كشف واقعيت آنرا به اطلاع عموم می‌رسانيم.

شبكه بی. بی. سی اعلام كرد: در مزرعه‌ای كه نيروهای قذافی درآن به دنبال اجساد بودند، اجسادی متعلق به مخالفان ليبيايی و شخصيت‌های آفريقايی دفن شده است.

«عبدالحكيم بلحاج»، رئيس شورای نظامی ليبی در طرابلس نيز، در اين زمينه اعلام كرد: اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی براين كه امام موسی صدر در مزرعه‌ای در جنوب طرابلس، پايتخت ليبی، دفن شده است.

در ماه‌های اخير و از زمان آغاز انقلاب مردم ليبی اخبار ضد و نقيض زيادی درباره سرنوشت امام موسی صدر مبنی بر زنده و كشته‌شدن وی منتشر شده است، اما تاكنون هيچ يك از اين اخبار تأييدنشده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به كشته‌شدن معمر قذافی، ديكتاتور ليبی و آزادسازی شهرهای سرت، سبها و بنی وليد، سرنوشت امام موسی صدر بايد به زودی مشخص شود.

تعداد بازدید : 917

ثبت نظر

ارسال