Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 37 دقیقه

دستگیری کلاهبرداران ۱۴ میلیاردی از یک شرکت صنعتی در اراک

دستگیری کلاهبرداران ۱۴ میلیاردی از یک شرکت صنعتی در اراک

باشگاه آلومینیوم: کلاهبرداران ۱۴ میلیاردی برای افزایش بار تحویلی، مخزن‌های آب را در بین ضایعات آلومینیوم جا ساز کرده بودند.

شنبه 18 دی 1400 ساعت 12:15

به گزارش باشگاه آلومینیوم از مرکز اراک؛ اعضای یک باند حرفه‌ای فروشنده بار ضایعات که با جاسازی مخزن های آب در بین ضایعات آلومینیومی و فروش ضایعات به یک شرکت تولیدی در شهرستان اراک، 14 میلیارد ریال از مدیر آن کلاهبرداری کرده بودند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در بیان جزئیات این خبر بیان داشت: در روزهای اخیر با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از یک شرکت تولید کننده درب های کرکره ای ضد سرقت در شهرک صنعتی شهرستان اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.

وی یادآور شد: در تحقیقات فنی انجام شده از این شرکت صنعتی مشخص شد که افرادی با مشارکت یکی از کارگران این شرکت تولیدی، در قالب یک باند 4 نفره، در هنگام فروش بار ضایعات آلومینیومی خود به شرکت مورد نظر، به منظور بیشتر نشان وزن بار تحویلی و دریافت غیر قانونی هزینه بیشتر از شرکت، به شیوه ای ماهرانه اقدام به جاسازی ماهرانه مخازن آب در بین ضایعات آلومینیومی کرده و پس از وزن کشی بار خودروهای حامل ضایعات، در یک فرصت مناسب اقدام به تخلیه مخازن جاسازی شده در بین ضایعات آلومینیومی فروخته شده می کنند.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به این که در تحقیقات تکمیلی کارگاهان مشخص شد که افراد مذکور در هربار فروش ضایعات آلومینیومی به شرکت مذکور اقدام به 4 تن کم فروشی در بار تحویلی خود، می کنند اظهارداشت: پس از محرز شدن عمل مجرمانه این باند کلاهبرداری و هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی هدفمند، همگی افراد مورد نظر که از اعضای اصلی این باند کلاهبرداری بودند شناسایی، دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شدند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به توقیف 2 دستگاه کامیون و یک دستگاه خودروی نیسان از این باند کلاهبرداری و انتقال وسایل نقلیه توقیفی به پارکینگ افزود: افراد مذکور با مشاهده مدارک و مستندات پلیسی در تحقیقات و بازجویی های فنی کارگاهان، سرانجام به عمل مجرمانه خود و 14 میلیارد کلاهبرداری از این شرکت تولیدی اعتراف کردند .

رئیس پلیس استان مرکزی در پایان از مشارکت فراگیر شهروندان با پلیس در انجام موفقیت آمیز عملیات های مختلف پلیسی قدردانی و بیان کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و در نهایت با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

تعداد بازدید : 1817

ثبت نظر

ارسال