Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 47 دقیقه

دستگيري سرشاخه اصلي شرکت هرمي با کلاهبرداري 20 ميليارد توماني

دستگيري سرشاخه اصلي شرکت هرمي با کلاهبرداري 20 ميليارد توماني

سرهنگ گل صباحي صبح امروز طي نشست خبري با اصحاب رسانه به آخرين عملکرد اين پليس اشاره و از دستگيري کلاهبردار 20 ميليارد توماني خبر داد .

سه شنبه 24 اسفند 1389 ساعت 21:52

«سرهنگ گل صباحي» رئيس پليس آگاهي استان تهران در تشريح جزئيات اين خبر گفت : از اواسط آذر ماه سال جاري شکايتهاي متعددي با موضوع کلاهبرداري در قالب شرکت هرمي INVest3 fs به اين پليس گزارش شد که متعاقب آن اکيپ ويژه از ماموران رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وي افزود : با انجام کارهاي اطلاعاتي مشخص شد که شخصي به نام جواد به همراه برادر و همسر خود با تاسيس شرکتي به نام INVest3 fs با وعده و وعيدهاي دروغين افراد ساده لوح و ناآگاه را اغفال و از آنها کلاهبرداري کرده است .

گل صباحي اظهار داشت : با هماهنگي مراجع قضايي آدرس شرکت هرمي و منزل نامبردگان شناسايي و در دو عمليات جداگانه و همزمان شرکت مربوطه و منزل جواد مورد بازجويي قرار گرفت و هر سه متهم دستگير و در اعترافات خود غاذعان کردند که از طريق شخصي به نام محمد جذب اين شرکت شده اند بنابراين دستگيري محمد در دستور کار قرار گرفت .

رئيس پليس آگاهي استان تهران و البرز افزود : با هماهنگي مراجع قضايي مخفيگاه محمد در تهران شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير و در اعترافات خود گفت تا کنون بالغ بر 6000 نفر از طريق وي که زير شاخه او است اغفال و در حدود 20 ميليارد تومان مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند .
متهم دستگير شده در ادامه اعترافات خود گفت : از طريق افرادي که جذب اين شرکت مي شدند از يک تا 20 ميليون تومان پول نقد دريافت مي کردم .

سرهنگ گل صباحي با اشاره به پرونده فوق به شهروندان توصيه کرد : با توجه به اينکه بسياري از اين شرکتها ممکن است تحت عناوين مختلف با بازاريابي شبکه اي اقدام به فعاليت هرمي نمايند جهت استعلام از وضعيت اين شرکتها با وزارت بازرگاني به شماره تلفن 17- 88893816- 021 تماس حاصل کرده و در خصوص چگونگي فعاليت و اعتبار مجوز فعاليت اين شرکتها تحقيق کنند .
وي در ادامه سخنان خود به پرونده کلاهبردار ي در پوشش دفتر كاريابي اشاره کرد و گفت : با طرح شكايتي درخصوص كلاهبرداري شخصي تحت پوشش دفتر كاريابي، موضوع در دستور كار ماموران اداره آگاهي قرار گرفت.

سرهنگ حميدرضا گل صباحي اظهار داشت:در تحقيقات از شاكي مشخص شد فردي با هويت «نادر-ر» با تاسيس دفتر كاريابي مبالغي رااز متقاضيان دريافت كرده و بدون انجام هيچگونه اقدامي متواري شده است.

وي تصريح كرد: در ادامه تحقيقات با هماهنگي مراجع قضايي از دفتر كار متهم بازرسي و مداركي دال بر اعمال مجرمانه كشف شد و همچنين با مراجعه به محل زندگي وي مشخص شد نامبرده به محل نامعلومي متواري شده است.

سرهنگ گل صباحي ادامه داد: با انجام اقدامات پليسي آدرس جديد محل سكونت متهم در يكي از محلات كرج كشف و تحت مراقبت هاي شبانه روزي قرار گرفت تا اينکه در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و در بازرسي از منزل وي تعداد زيادي مدارك هويتي( كارت ملي، گواهينامه، كارت پايان خدمت و...) كشف و ضبط شد.

متهم دستگير شده در اعترافات خود گفت : چند سال است كه با تاسيس دفتري در شهرستان كرج اقدام به كاريابي براي متقاضيان کار مي کنم و تاكنون بيش از 14 هزار نفر مراجعه کننده داشته ام که با دريافت مبالغي بين 50 تا 100 هزار تومان به آنها وعده کار مي دادم و از ابتداي تاسيس دفتر خود براي جلب اعتماد بيشتر فقط براي عده معدودي از اين افراد محلي براي اشتغال هماهنگ کرده ام و مبالغ دريافتي مابقي افراد را به حساب خود واريز مي کردم .

سرهنگ گل صباحي خاطرنشان كرد: متهم در ادامه تحقيقات اذعان داشت كه پس از رسيدن به اهداف خود، دفتر كارش در شهرستان كرج را تعطيل كرده و با همين شگرد در تهرانسر اقدام به بازگشايي دفتري كرده است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، وي با اشاره به اينکه تاكنون

يش از 100 نفر عليه نامبرده اعلام شكايت كرده اند گفت : متهم دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و از آنجا با قرار وثيقه راهي زندان شد.

تعداد بازدید : 1296

ثبت نظر

ارسال