Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 45 دقیقه

دریافت کمک مالی آلکوا به‌منظور بررسی پتانسیل استفاده از انرژی تجدیدپذیر

دريافت كمك مالي آلكوا به‌منظور بررسي پتانسيل استفاده از انرژي تجديدپذير

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلکوا 8.8 میلیون دلار (معادل 11.3 میلیون دلار استرالیا) کمک مالی از آژانس انرژی تجدیدپذیر استرالیا (ARENA) به‌منظور بررسی پتانسیل استفاده از انرژی تجدیدپذیر در صنعت آلومینا دریافت خواهد کرد.

سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 12:46

به گزارش باشگاه آلومینیوم، انرژی تجدیدپذیر در فرآیند MVR ((Mechanical Vapor Recompression مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از تکنولوژی MVR در فرآوری آلومینا، ردپای کربنی را در این فرآیند 70 درصد کاهش می‌دهد.

شرکت آلکوا در این رابطه می‌گوید: "درحال‌حاضر واحد آلکوا واقع در استرالیا درحال اجرای تحقیقات تکنیکی و تجاری در رابطه با استفاده از تکنولوژی MVR به‌منظور تصفیه آلومینا می‌باشد. الکتریسیته حاصل از انرژی تجدیدپذیر در کمپرسورهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخار آب را به حرارت موردنیاز جهت تصفیه آلومینا تبدیل می‌کنند."

شرکت آلکوا یکی از شرکت‌هایی است که در فرآیند تولید آلومینا، کمترین ردپای کربنی را دارد. تحقیقات اولیه در رابطه با تکنولوژی MVR نشان داده که استفاده از این تکنولوژی می‌تواند به‌طور چشمگیری نشر گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. از سوی دیگر استفاده از آلومینا با ردپای کربنی پایین در فرآیند تولید آلومینیوم، نشر دی اکسید کربن در کل فرآیند تولید را کاهش خواهد داد.

با توجه به برنامه بلندمدت بیشتر شرکت‌ها پس از کرونا جهت حرکت به‌سوی تولید "فلز سبز"، شرکت آلکوا نیز بهترین دستاورد خود را در این راستا، استفاده از تکنولوژی فوق در فرآیند تصفیه آلومینا می‌داند.

تعداد بازدید : 552

ثبت نظر

ارسال