Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 23 دقیقه

درآمد ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت نولیس در سال مالی ۲۰۲۱

درآمد ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت نوليس در سال مالی ۲۰۲۱

باشگاه آلومینیوم: نرخ رشد مرکب سالانه فروش محصولات نورد تخت آلومینیومی شرکت نولیس از سال مالی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، حدود ۴.۹ درصد بود. بیشترین حجم فروش محصولات این شرکت در سال مالی ۲۰۲۱ رقم خورد.

دوشنبه 19 تیر 1402 ساعت 12:15

باشگاه آلومینیوم- نرخ رشد مرکب سالانه فروش محصولات نورد تخت آلومینیومی شرکت نولیس از سال مالی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، حدود ۴.۹ درصد بود. بیشترین حجم فروش محصولات این شرکت در سال مالی ۲۰۲۱ رقم خورد. میزان «EBITDA» بر تن در سال مالی ۲۰۲۱، حدود ۵۳۰ دلار بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۸ درصد رشد داشت. در سال مالی ۲۰۲۱، درآمد این شرکت حدود ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال مالی ۲۰۲۰، حدود ۳۹.۷ درصد رشد داشت. یکی از دلایل این رشد، افزایش چشمگیر تولید تمامی محصولات این شرکت در بخش‌های مختلف بازار بود. همچنین رشد متوسط قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن و پریمیوم بازار محلی، به افزایش درآمد این شرکت کمک شایانی کرد.

نولیس «Novelis» یک شرکت آمریکایی در صنعت آلومینیوم بوده که دفتر مرکزی آن در آتلانتا، جورجیای ایالات متحده آمریکا واقع شده است. نولیس یک شرکت مستقل و تابعه از شرکت چند ملیتی تولید آلومینیوم و مس صنایع هیندالکو است. این شرکت در زمینه تولید محصولات نورد آلومینیوم و بازیافت آن فعالیت دارد. این شرکت در بخش های قوطی‌های نوشیدنی، خودروسازی، هوافضا، لوازم الکترونیکی مصرفی، ساخت‌‎وساز، فویل و بسته‌بندی خدمات ارائه می‌دهد.

در روز ۱۵ آوریل ۲۰۲۰، شرکت آلریس «Aleris» توسط شرکت تابعه صنایع هیندالکو، نولیس به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خریداری شد. با بسته شدن قرارداد، هیندالکو به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان آلومینیوم در جهان تبدیل و نولیس وارد بخش پیشرفته هوافضا شد. آلریس، یک رهبر جهانی در تولید و فروش محصولات نورد و اکسترود آلومینیوم، بازیافت آلومینیوم و تولید آلیاژهای خاصی از آلومینیوم است. در سال مالی ۲۰۲۱، پروژه ۱۰۰ هزار تنی توسعه نورد، ریخته‌گری و بازیافت در پیندای برزیل به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید محصولات نورد شرکت نولیس در انتهای سال مالی ۲۰۲۱، حدود چهار میلیون تن در سال و ظرفیت بازیافت آلومینیوم این شرکت، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود.

نرخ رشد ۴.۹ درصدی فروش محصولات نورد تخت

نمودار ۱، میزان فروش محصولات نورد تخت و «EBITDA» بر تن شرکت نولیس را طی سال‌های مالی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. به طور کلی، میزان فروش محصولات نورد تخت این شرکت در دوره مورد بررسی صعودی بوده است. میزان نرخ رشد سالانه فروش محصول از سال مالی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، حدود ۴.۹ درصد بود. بیشترین میزان فروش محصول این شرکت در سال مالی ۲۰۲۱ ثبت شد که حدود سه میلیون و ۸۶۰ هزار تن بود. در سال مالی ۲۰۲۱، میزان فروش محصول نسبت به سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۶.۸ درصد رشد داشت. بر اساس بررسی‌های آتورپات، یکی از دلایل رشد فروش محصولات نورد تخت، بهبود شرایط پس از پاندمی کرونا در سال مالی ۲۰۲۱ بود و از سوی دیگر، تقاضا نیز برای این محصولات رشد پیدا کرد. بیشترین میزان فروش محصولات این شرکت مربوط به ورق قوطی نوشیدنی بود که سهم ۵۸ درصدی داشت.

علی‌رغم کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی در خودرو که باعث از بین رفتن ۲۱۰ میلیارد دلار درآمد در دنیا شد، این شرکت با حل برخی از چالش‌های عملیاتی کوتاه‌مدت در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ و احیای بخش هوافضا توانست عملکرد خوبی را در این سال ثبت کند. سهم فروش ورق بدنه خودرو علی‌رغم این شرایط، حدود ۱۷ درصد بود. با توجه به اینکه نولیس یک شرکت بزرگ در زمینه بازیافت آلومینیوم به شمار می‌آید، میزان استفاده از آلومینیم بازیافتی در تولید محصولات نیز بالاست.

این شرکت در چهار منطقه جغرافیایی آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی فعالیت می‌کند. میزان فروش محصولات در سال مالی ۲۰۲۱ در آمریکای شمالی، حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار تن بود. میزان فروش در اروپا حدود یک میلیون و ۵۰ هزار تن و در آسیا حدود ۷۴۰ هزار تن ثبت شد. در آمریکای جنوبی نیز حدود ۶۱۷ هزار تن محصولات نورد تخت فروش رفت که نسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد رشد داشت.

شرکت نولیس، بهترین عملکرد مالی خود را در سال مالی ۲۰۲۱ گزارش کرد. روند «EBITDA» بر تن در دوره مورد بررسی صعودی بود و نرخ رشد مرکب سالانه آن، حدود ۸.۶ درصد بود. میزان «EBITDA» بر تن در سال مالی ۲۰۲۰، حدود ۴۷۴ دلار بود که در سال مالی ۲۰۲۱ به حدود ۵۳۰ دلار رسید. این شرکت ذهنیت خود را بر پایداری و بازیافت آلومینیوم متمرکز کرده و طی چندین سال اخیر با سرمایه‌گذاری در این بخش، قابلیت بازیافت با تکنولوژی بالا را توسعه داده است. میزان استفاده از آلومینیوم بازیافتی در تولید محصولات در سال مالی ۲۰۲۱، حدود ۵۷ درصد بود.

رشد ۳۹.۷ درصدی درآمد در سال مالی ۲۰۲۱

مجموع درآمد نولیس در سال مالی ۲۰۲۰، حدود ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود و در سال مالی ۲۰۲۱، درآمد این شرکت به حدود ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید. در سال مالی ۲۰۲۱، درامد این شرکت حدود ۳۹.۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت. رشد متوسط قیمت آلومینیوم در دنیا، پریمیوم بازار محلی و رشد قابل توجه در حجم فروش همه محصولات در بازارهای نهایی، باعث رشد چشمگیر درآمد این شرکت شد. «EBITDA» تعدیل شده شرکت نولیس در سال مالی ۲۰۲۰، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار دلار بود و با رشد ۱۹.۳ درصدی در سال مالی ۲۰۲۱، به حدود دو میلیون و ۴۰ هزار دلار رسید.

نمودار ۲، انتشار گازهای گلخانه‌ای به تفکیک نوع انتشار را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. در سال مالی ۲۰۲۱ انتشار گازهای گلخانه‌ای برای فعالیت‌های نولیس، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن «CO2e» برای گستره ۱ بود که در مقایسه با سال پیش از آن، حدود ۱۲.۲ درصد کاهش پیدا کرد. در سال مالی ۲۰۲۱ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در گستره ۲، حدود ۹۰۰ هزار تن «CO2e» بود که در مقایسه با سال قبل از آن، حدود ۱۹.۶ درصد کاهش یافت.

میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال مالی ۲۰۲۱ برای گستره ۳، حدود ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود که نسبت به سال مالی ۲۰۲۰، حدود ۵۱.۴ درصد رشد داشت. بررسی‌های آتورپات نشان می‌دهد که یکی از دلایل رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای گستره ۳ نولیس، گسترش فعالیت‌های این شرکت بود. بیشترین سهم انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال مالی ۲۰۲۱، مربوط به گستره ۳ بود که حدود ۸۹.۱ درصد از کل انتشارات را به خود اختصاص داد. این شرکت با استفاده از آلومینیوم بازیافتی، از انتشار ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن «CO2e» در سال مالی ۲۰۲۱ جلوگیری کرد.

منبع:‌فلزات آنلاین

یکی از برنامه‌های این شرکت، افزایش ۲۴۰ هزار تنی ظرفیت تولید ورق برای بدنه خودرو در آمریکا تا سال مالی ۲۰۲۵ است. نولیس همچنین کاهش یک میلیون تنی کربن به صورت سالانه، برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای در آمریکا را در برنامه خود دارد. از دیگر برنامه‌های این شرکت در کره جنوبی، افزایش ظرفیت سالانه ریخته‌گری به حجم ۱۰۰ هزار تن تا سال مالی ۲۰۲۵ است. از دیگر پروژه‌های این شرکت، کاهش سالانه ۴۲۰ هزار تنی انتشارات کربن در کره جنوبی است. پروژه احداث کارخانه ۶۰۰ هزار تنی با نورد سرد و گرم و قابلیت بازیافت و ریخته‌گری ۴۰۰ هزار تن در «Bay Minette» آمریکا تا سال مالی ۲۰۲۶، همگی در برنامه‌های این شرکت قرار گرفته‌اند.

تعداد بازدید : 2136

ثبت نظر

ارسال