Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 49 دقیقه

حضور آلومینیومی‌ها در نمایشگاه قطعات خودرو

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران برگزار شد

حضور آلومينيومي‌ها در نمايشگاه قطعات خودرو

باشگاه آلومینیوم: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران از 9 تا 12آبان‌ماه سال جاری با حضور ۶۵۵ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

شنبه 21 آبان 1401 ساعت 8:4

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، دوشنبه ۹ آبان ماه با حضور معاون وزارت صمت و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات با حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۵ شرکت خارجی از ۱۱ کشور هلند، ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، چین، امارات، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در فضایی به وسعت ۷۰ هزار مترمربع نمایشگاهی برپا شد.

در این نمایشگاه، قطعه‌سازان داخلی و خارجی از آخرین محصولات و نوآوری‌های خود در زمینه های قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی مواد اولیه، تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو و محصولات پاک‌کننده خودرو رونمایی کردند.

حضور آلومینیومی‌ها در نمایشگاه قطعات خودرو

با توجه به استفاده آلومینیوم در قطعات خودرو، برخی شرکت‌های تولیدکننده شمش آلیاژی آلومینیوم و تولیدکنندگان قطعات ریخته‌گری و دایکست و ریژه و... مانند رینگ اسپرت، بلوک سیلندر، سرسیلندر، پوسته گیربکس و... نیز در این نمایشگاه حضور داشتند که ازجمله شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه می‌توان به شرکت مهندسی آذر صنعت گلپایگان، نگین آلومینیوم گلپایگان، روان گداز پردیس، آلیاژساز اسپادانا، رینگ و چرخ آلومینیومی گام آفرین، اروند چرخ، مالیبل سایپا، تولیدی گداز قطعه کیا، بالین تک، تلاشگران گلپایگان، الماس آلومینیوم گلپایگان، ساتراپ جهان و ... اشاره نمود.

بنابر این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه قطعات خودرو است؛ اما مانند هر رویداد دیگری، علاوه ‌بر نقاط مثبت در برخی موارد به نحوه برگزاری این نمایشگاه انتقادهایی وارد شده است. در ادامه ضمن گفت‌وگو با بعضی غرفه‌داران و بازدیدکنندگان به برخی از این موارد هم اشاره می‌کنیم.

نارضایتی برخی بازدیدکنندگان از ساعت کاری و مکان برگزاری نمایشگاه

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه قطعات خودرو گفت: نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل بهتر بود، چون هم شرکت‌های بیشتری در نمایشگاه حضور داشتند و هم محصولات بهتری به بازار عرضه شده بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از غرفه‌ها مناسب و به‌روز بودند، درباره برخی مشکلات برگزاری این نمایشگاه گفت: ساعت کاری (8 صبح تا 15 عصر) و مکان برگزاری نمایشگاه اصلاً مناسب نبود، بیشتر مردم از صبح درگیر کار روزانه‌شان هستند و تا بخواهند به نمایشگاه مراجعه کنند، زمان آن به پایان می‌رسد یا دیر می‌رسند و هنوز وارد نشده، باید از نمایشگاه خارج شوند.

وی در ادامه افزود: مکان نمایشگاه هم دسترسی ضعیفی به مترو دارد و همین عامل باعث دیر رسیدن به نمایشگاه می‌شود. اما فرد دیگری که مشغول بازدید از نمایشگاه بود، نظرات متفاوتی داشت. این خانم جوان درباره شرایط برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو امسال گفت: روند کلی نمایشگاه مثبت بود، اما افرادی که از طرف غرفه‌داران با مردم صحبت و محصولات شرکت‌ را معرفی می‌کردند، تسلط کافی بر حوزه خدمات و مباحث تخصصی و فنی محصول نداشتند و صرفا با دادن کاتولوگ، محصولات را معرفی می‌کردند.

او ادامه داد: هیچ غرفه‌ای مرا شگفت‌زده نکرد. به نظرم خدمات شرکت‌ها در روزهای عادی و بیرون از نمایشگاه با شرایط آنها در نمایشگاه تفاوتی ندارد.

تعداد بازدید : 788

ثبت نظر

ارسال