Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 24 دقیقه

حرکت میلیارد دلاری استرالیا برای مینرال‌های اصلی

حركت ميليارد دلاري استراليا براي مينرال‌هاي اصلي

باشگاه آلومینیوم: دولت استرالیا اعلام نموده که سرمایه‌گذاری برروی مینرال‌های اصلی را دو برابر کرده و به 2 میلیارد دلار (استرالیا) معادل 1.3 میلیارد دلار (آمریکا) خواهد رساند.

سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت 10:56

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ هدف از این اقدام، جذب شرکت‌های معدنی و فرآوری معدنی جهت سرمایه‌گذاری است. تمرکز،‌ بیشتر برروی شرکت‌هایی خواهد بود که از ایالات‌متحده با هدف سرمایه‌گذاری در استرالیا حضور خواهند یافت.

این تصمیم درحالی اتخاذ می‌گردد که انتظار می‌رود درآمد استرالیا از فروش سوخت‌های فسیلی به‌علت برنامه زیست‌محیطی در این کشور، ‌کاهش یابد.

آمار حاکی از آنست که در سال مالی منتهی به ماه ژوئن، استرالیا 12 میلیارد دلار لیتیم صادر کرده است. براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته ازطرف دولت استرالیا، تا سال 2028 درآمد ناشی از صادرات زغال در استرالیا دیگر به‌عنوان بخش درآمدزای اقتصاد استرالیا محسوب نخواهد شد.

از سوی دیگر قرار است استرالیا و ایالات‌متحده باهم اتحاد مینرالی راه‌اندازی کنند که هدف از احداث این اتحادیه نخست محدودکردن چین در بازار مینرالی است. هدف دوم سرمایه‌گذاری در صنعت مینرالی استرالیاست که صنعتی پردرآمد است.

استرالیا کشوری است که ازنظر منابع مینرالی، کشوری غنی محسوب می‌شود. مینرال‌هایی نظیر بوکسیت، کبالت، مس،‌ لیتیم، منیزیم، نیکل، تنگستن، وانادیم و روی، ازجمله مینرال‌های اصلی و ضروری محسوب شده و استرالیا در میان سه کشوری قرار دارد که منابع غنی مینرال‌های مذکور را داراست.

براساس گزارش صنایع مینرالی استرالیا، 80 درصد از معادن مینرالی استرالیا هنوز دست‌نخورده باقی مانده و لذا به‌نظر می‌رسد هنوز فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیشرفت زیاد و وسیعی وجود دارد. درحالی‌که تکنولوژی "سبز" در جامعه بشری درحال گسترش است و تمامی صنایع به‌سمت تولید سبزتر و محیط‌زیست‌دوست‌تر می‌روند، ‌مینرال‌هایی نظیر مس،‌ نیکل و آلومینیوم از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

همکاری این دو قدرت مینرالی یعنی ایالات‌متحده و استرالیا،‌ قدرت اقتصادی را از چین به‌سمت و سوی دیگری خواهد کشاند.

استرالیا بزرگترین تولیدکننده بوکسیت (پس از چین) است. همچنین چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده مینرال‌های خاک‌های نادر است. تقریباً 19 درصد از منابع کبالت جهان در استرالیا واقع شده است.

آلومینیوم به‌عنوان پایه فلزات "سبز"‌ نقش بسزایی در اقتصاد فلزی جهان دارد و استرالیا نیز به‌عنوان تولیدکننده پایه اصلی تولید این فلز یعنی بوکسیت، از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد مینرالی جهان برخوردار است.

از دیگر اقدامات دولت استرالیا می‌توان به سرمایه‌گذاری گسترده در بخش انرژی این کشور اشاره نمود. درحال‌حاضر 3 میلیارد دلار استرالیا به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و تکنولوژی تولید انرژی کم-کربن اختصاص داده شده است.

تعداد بازدید : 611

ثبت نظر

ارسال