Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 36 دقیقه

جاستین ترودو: جنگ تجاری ما با ایالات‌متحده آغاز شد!

جاستين ترودو: جنگ تجاري ما با ايالات‌متحده آغاز شد!

باشگاه آلومینیوم: در پاسخ به عملکرد دونالدترامپ، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اعلام کرده که این حرکت بی پاسخ نخواهد ماند و جنگ تجاری میان دو کشور آغاز خواهد شد.

چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت 9:15

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از رویترز، با اعمال مجدد 10 درصد تعرفه مالیات بر واردات آلومینیوم کانادا به ایالات‌متحده، اختلاف تجاری میان این دو کشور شدت گرفته است. پس از اینکه دونالد ترامپ به بهانه حمایت از تولید داخلی تعرفه‌ها را مجدداً اعمال کرد، کانادا در پاسخ اعلام کرده است که نسبت به این عملکرد سکوت نخواهد کرد و متقابلاً عمل می‌کند.

دونالدترامپ برای نخستین بار در سال 2018 تعرفه‌های مزبور را برروی آلومینیوم کانادا اعمال کرد ولی سال گذشته تعرفه‌های اعمال شده بر آلومینیوم وارد شده از کانادا و مکزیک را برداشت.

با توجه به اخبار رسیده، پیش‌بینی می‌شود که از تاریخ 16 آگوست این تعرفه‌ها به اجرا درآیند.

در پاسخ به عملکرد دونالدترامپ، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اعلام کرده که این حرکت بی پاسخ نخواهد ماند و جنگ تجاری میان دو کشور آغاز خواهد شد.

این طرح دولت آمریکا با واکنش صنعت آلومینیوم این کشور مواجه شده بطوریکه «تام دابینز» رئیس انجمن آلومینیوم ایالات متحده با اعلام هشدار در خصوص تعرفه های جدید گفت: میزان واردات آلومینیوم از کانادا در شش ماه نخست سال جاری میلادی به میزان 5 درصد کاهش یافته و اجرایی شدن تصمیم دولت برای افزایش تعرفه ها بر فعالیت آلومینیوم کاران آمریکایی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گفته‌ی کارشناسان آمریکایی، این تعرفه‌ها به همراه شیوع بیماری کرونا، باعث افزایش هزینه تولید و هزینه‌های مصرف کنندگان می‌شود.

در بازه زمانی فوریه تا ماه مارس، واردات آلومینیوم از کانادا به ایالات‌متحده افزایش داشته ولی در ماه‌های می و ژوئن نرخ نزولی را طی کرده است.

بسیاری از تحلیلگران بازار آلومینیوم معتقدند که این اقدام دونالدترامپ بسیار نابخردانه بوده؛ مخصوصاً در شرایط کنونی که شرایط اقتصادی در ایالات‌متحده خراب است. در واقع به جای طرح دعوای جدید لازم است این کشور مشکلات اقتصادی بوجود آمده ناشی از کرونا را حل کند ولی دونالدترامپ ظاهراً به دنبال تبلیغات انتخابات جدید خود است!

تعداد بازدید : 823

ثبت نظر

ارسال