Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 46 دقیقه

تولید بدون تقاضا معنا ندارد

تولید بدون تقاضا معنا ندارد

باشگاه آلومینیوم: با جهش نرخ ارز و قیمت محصولات، قدرت خرید مشتریان کاهش یافت و تولیدکنندگان پروفیل آلومینیومی مانند سایر فعالان صنعت، اقدام به کاهش میزان تولید کردند و به سمت سفارشی‌محور بودن تولید گام برداشتند.

چهارشنبه 14 آبان 1399 ساعت 10:18

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، مرتضی ساریانی تفرشی مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوت ‌وال در گفتگویی اظهار داشت: شرکت ما در زمینه تولید کرکره‌های هوشمند آلومینیومی به همراه ساخت موتور آن با ظرفیت اسمی ماهانه 100 تن فعالیت دارد. توانایی شرکت بیش از ظرفیت ذکر شده است اما با توجه رشد نرخ ارز و قیمت‌ مواد اولیه، در حال حاضر، امکان افزایش میزان تولید را نداریم.

وی افزود: زمانی که مواد اولیه مورد نیاز شرکت به واحد ریال خریداری اما محصول تولید شده به واحد دلار صادر می‌شود، هرگونه نوسان در نرخ دلار، موجب ضرردهی مجموعه می‌شود. اخیرا نیز در صادرات محصولات خود به کشور عراق، بابت همین تغییرات قیمت دلار، حدود 9 میلیارد تومان در ازای فروش 150 تن محصول آلومینیومی متحمل خسارت شدیم که جبران‌پذیر نخواهد بود.

کاهش تولید، افزایش نرخ ارز

وی درباره وضعیت تولید در 6 ماه ابتدایی سال جاری، تصریح کرد: با شیوع کرونا، نوسانات نرخ ارز، رشد چشمگیر و سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و همچنین اقتصاد شکننده‌ای که مدیریت نمی‌شود، نتوانستیم آنطور که باید، نتوانستیم در تولید و فروش محصولات خود موفق عمل کنیم. در حال حاضر 30 درصد از ظرفیت تولید شرکت ما فعال است.

کاهش چشمگیر تقاضا

ساریانی تفرشی در ارتباط با میزان تقاضا برای کرکره‌های هوشمند آلومینیومی این شرکت، خاطرنشان کرد: به طور کلی، در زمان جهش قیمت‌ها، توان خرید مصرف‌کنندگان کاهش پیدا می‌کند. برای محصولات ما نیز همین شرایط پیش آمده است و قیمت‌ها به میزانی رشد داشته که در مدت مشابه سال گذشته در سه شیفت کاری روزانه 15 تن تولید پروفیل آلومینیوم صورت می‌گرفت که با کاهش چشمگیر این میزان به سه تن در روز رسیده است که این کاهش تولید ریشه در ضعف قدرت خرید مصرف‌کنندگان و کاهش تقاضا دارد. این موضوع برای محصولات فلزی دیگر نیز اتفاق افتاده است.

آغاز تحریم، پایان تولید

وی در خصوص ماشین‌آلات مورد استفاده در شرکت خود، مطرح کرد: تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات ما ساخت داخل کشور هستند که البته تنها یک دستگاه پرس اکستروژن از چین وارد شده است که برای راه‌اندازی آن به مدت یک سال زمان صرف شد و بعد از تشدید تحریم‌ها، جهش نرخ ارز و عدم واردات قطعات یدکی برای تعویض، مجبور به فروش این دستگاه و موتور و قطعات داخلی آن شدیم!

تعداد بازدید : 1660

ثبت نظر

ارسال