Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 9 دقیقه

پروژه‌ای جدید از شرکت نروژی نورسک‌هیدرو:

تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از سوخت هیدروژنی

توليد آلومينيوم ثانويه با استفاده از سوخت هيدروژني

باشگاه آلومینیوم: شرکت نروژی نورسک‌هیدرو که همواره در زمینه تولید فلز "سبز" فعال بوده و راهکارهای مؤثری را ارائه می‌کند، به‌تازگی اعلام نموده که به‌دنبال احداث یک واحد بازیافت آلومینیوم و تولید آلومینیوم ثانویه در توریجانی اسپانیاست.

شنبه 17 تیر 1402 ساعت 13:10

به گزارش باشگاه آلومینیوم، قرار است این واحد تولیدی با ظرفیت تولید 12 هزار تن در سال به تولید بپردازد و به‌جای گاز طبیعی، از "هیدروژن سبز" عاری از کربن به‌عنوان سوخت استفاده کند.

یک آزمایش جدید که به‌تازگی شرکت نورسک‌هیدرو در واحد اکستروژن خود در ناوارای اسپانیا انجام داده، نشان می‌دهد که می‌توان به‌جای سوخت گاز مورد استفاده در بازیافت آلومینیوم از سوخت هیدروژنی عاری از کربن استفاده کرد.

فلز آلومینیوم چرخه عمر قابل‌توجهی دارد به‌طوری‌که بسیار نادر هستند فلزاتی که صاحب چنین چرخه‌ای باشند. این فلز قابلیت بازیافت مجدد دارد و می‌توان آن‌را به دفعات بازیافت نمود که همین مسأله موجب اقتصادی و محیط زیست دوست شدن آن می‌شود. درحال‌حاضر 75 درصد از کل آلومینیوم تولیدشده در جهان، دردست استفاده است. 25 درصد مابقی هم حاصل نقص در جمع‌آوری در کشورهای مختلف جهان است.

به‌منظور بازیافت آلومینیوم، به 5 درصد از انرژی موردنیاز جهت تولید آلومینیوم اولیه نیاز است که به همین نسبت آلودگی حاصل از بازذوب آلومینیوم کاهش خواهد داشت.

تعداد بازدید : 1112

ثبت نظر

ارسال