Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 13 و 24 دقیقه

مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد:

توسعه کابل‌های خودنگهدار، ضامن امنیت و پایداری شبکه برق

توسعه کابل‌های خودنگهدار، ضامن امنیت و پایداری شبکه برق

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بخش توزیع برق کشور، برنامه تعویض 34 هزار کیلومتر شبکه سیمی با کابل خودنگهدار آلومینیومی را در برنامه دارد که تا پایان نیمه اول سال 1401 به جهت کمبود نقدینگی بخش توزیع، بیش از پنج هزار کیلومتر آن محقق شده است و این مسئله می‌تواند موجب کاهش سرقت و استفاده غیرمجاز از شبکه شود.

چهارشنبه 9 آذر 1401 ساعت 14:43

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، آرش کردی با بیان اینکه تبدیل شبکه‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار، یکی از برنامه‌های اساسی بخش توزیع برق است که در کاهش تلفات، جلوگیری از انشعابات غیرمجاز و بهینه‌سازی و نوسازی شبکه نقش دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه شبکه‌های قدیمی عمری بالای 25 سال دارند، تعویض آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد: کل برنامه توسعه شبکه توزیع فشار ضعیف و فشار متوسط در سال 1401، بیش از 15 هزار کیلومتر است که با عنایت به محدودیت‌های نقدینگی تا نیمه اول سال جاری، به میزان پنج هزار کیلومتر از این برنامه محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود این عملکرد تا پایان امسال، به بیش از 10 هزار کیلومتر برسد.

کردی با بیان اینکه با ارتقاء و توسعه کابل‌های خودنگهدار، امنیت و پایداری شبکه برق افزایش می‌یابد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های متعددی برای تسریع در روند اجرای این طرح‌ها انجام شده است و امیدواریم با تخصیص بودجه بیشتر به این بخش، سرعت کار نیز افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارشی از ایسنا، وی خاطرنشان کرد: کابل خودنگهدار، نوعی از شبکه هوایی است که هادی آن از جنس آلومینیوم است و امروزه در شبکه‌های فشار ضعیف بخش توزیع جایگزین سیم مسی شده است. این کابل‌ها به خصوص در شرایط فعلی، مزایای بسیار زیادی دارد و استفاده از آن در صنعت برق رواج پیدا کرده است.

 

تعداد بازدید : 490

ثبت نظر

ارسال