Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 53 دقیقه

تضعیف نرخ دلار درپی زلزله مرگبار ژاپن

تضعیف نرخ دلار درپی زلزله مرگبار ژاپن

این امکان وجود دارد تا شرکتهای بیمه ژاپن برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی، شروع به فروش دارایی های دلاری خود کنند، که این موضوع باعث میشود تا ارزش دلار ضعیف تر شود

سه شنبه 24 اسفند 1389 ساعت 21:50

به نقل از رویترز، اونگ یی لینگ، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: تلاش برای بازسازی ژاپن، ممکن است موجب تضعیف ارزش دلار شده و عاملی برای کمک به تقویت تقاضا برای طلا شود.موسسات مالی در ژاپن، اقدام به فروش داراییهای خود و جمع آوری پول نقد خواهند کرد.
وی افزود: از سوی دیگر، این امکان وجود دارد تا شرکتهای بیمه ژاپن برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی، شروع به فروش دارایی های دلاری خود کنند، که این موضوع باعث میشود تا ارزش دلار ضعیف تر شده و از طرف دیگر تقاضا برای طلا به عنوان یک کالای جایگزین ارزی روند صعودی به خود گیرد.
امروز شاخص دلار، در برابر شش ارز اصلی جهان به اندازه 0.5 درصد افت کرد، در اینجا باید یادآوری کرد در اکثر موارد طلا با دلار رابطه معکوس دارد، پس همراه با افت نرخ دلار، طلا رشد خواهد کرد.
بهای نقره با افت 0.6 درصد با نرخ 35 دلار و 69 سنت در هر اونس معامله شد، این در حالیست که نقره در تاریخ هفتم مارس، به رکورد 36 دلار و 75 سنت در هر اونس به رکورد در مقایسه با سال 1980 رسیده بود.

بهای پالادیوم برای تحویل فوری در ماه آوریل با کاهش 1.2 درصد به 750 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید.
قیمت پلاتین با کاهش 1.8 درصد با نرخ 1749 دلار در هر اونس معامله شد.

براساس این گزارش، بهای طلا پس از بدترین بحران ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال، یعنی همان لرزش مرگبار در این کشور در روز جمعه و خسارات گسترده در این منطقه، روند صعودی به خود گرفت.
بهای طلا در بازار سنگاپور در پایین ترین سطح به 1418 دلار و 70 سنت در بالاترین مقدار با نرخ 1422 دلار در هر اونس معامله شد.

به گفته تحلیلگران، در حال حاضر، گروه فلزات گرانبها در جهت مخالف با نفت حرکت میکنند، زیرا سرمایه گذاران به دنبال عدم اطمینان در بازار کالاهای تجاری، طلا را به عنوان معتبرترین کالا انتخاب کرده اند و از دیگر بازارهای تجاری فاصله گرفتند، که همین موضوع منجر به رشد نرخ طلا وافت بهای نفت شده است.

شایان ذکر است، بزرگترین صندوق بین المللی حمایت از معاملات طلا SPDR گفت: منابع این صندوق در تاریخ 11 مارس همراه با کاهش بوده و به 1،215.475 تن رسیده است.

تعداد بازدید : 1250

ثبت نظر

ارسال