Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 24 دقیقه

تصمیم جدید شرکت اماراتز گلوبال در راستای کاهش آلایندگی صنعت آلومینیوم

تصميم جديد شركت اماراتز گلوبال در راستاي كاهش آلايندگي صنعت آلومينيوم

باشگاه آلومینیوم: شرکت اماراتز گلوبال اعلام نموده که در راستای کاهش سطح آلایندگی صنعت آلومینیوم، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آمریکایی BP امضا کرده است.

سه شنبه 23 خرداد 1402 ساعت 11:3

به گزارش باشگاه آلومینیوم، هدف از امضای این تفاهم‌نامه، بررسی پتانسیل پیشبرد پروژه‌ها و فرصت‌هایی است که براساس آنها بتوان میزان کربن در پترولیم کک کلسینه‌شده را کاهش داد.

پترولیم کک کلسینه‌شده طی فرآیندی به آندهای کربنی مورد استفاده در فرآیند صنعت آلومینیوم،‌ تبدیل می‌شود. درواقع طی فرآیند ذوب آلومینیوم، آندهای مزبور در سلول‌های احیاء مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت اماراتز آلومینیوم سالانه یک میلیون تن پترولیم کک کلسینه‌شده استفاده می‌کند. این شرکت اماراتی، حجم بیشتر این میزان پترولیم کک را وارد می‌کند. 40 درصد از این میزان پترولیم کک از شرکت ADNOC یا همان شرکت ملی نفت ابوظبی تأمین می‌گردد. شرکت آمریکایی BP (شرکت نفت BP) از سال 2012 تاکنون پترولیم کک موردنیاز شرکت اماراتز گلوبال را تأمین کرده است.

قرار است با همکاری دو شرکت اگا و BP از میزان کربن آلاینده تولیدشده توسط شرکت اماراتز گلوبال، کاسته شود. درواقع این حجم کاهش مجموعاً در جابجایی و تولید این محصول اعمال خواهد شد. به‌گفته‌ی رئیس هیأت‌مدیره شرکت اگا، این حرکت در راستای پروژه 300 میلیاردی توسعه اقتصادی امارات خواهد بود.

عبدالناصر بن کلبان، مدیرعامل شرکت اگا، در گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تولید آلومینیوم اولیه، آلاینده‌های گازی است که لازم است طی دهه آینده تمرکز بیشتری برروی تولید و به صفر رساندن آنها در صنعت آلومینیوم صورت پذیرد. شرکت اماراتز گلوبال در راستای رسیدن به هدف تولید آلومینیوم "سبز" یا "تمیز"، پروژه‌های جدیدی را تعریف کرده که کل زنجیره آلومینیوم را دربر می‌گیرد. همکاری با شرکت BP یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌گردد.

تعداد بازدید : 1595

ثبت نظر

ارسال