Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 59 دقیقه

تسهیل در پرداخت مالیات علی‌الحساب صادرکنندگان

تسهیل در پرداخت مالیات علی‌الحساب صادرکنندگان

باشگاه آلومینیوم: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب برای بخشی از صادرکنندگان، بلامانع است.

چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 8:47

به گزارش باشگاه آلومینیوم، سید محمد هادی سبحانیان در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد: اخذ ضمانت‌نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت 2 ماهه برای پرداخت مالیات علی‌الحساب برای بخشی از صادرکنندگان بلامانع است.

در این نامه آمده است: با توجه به درخواست برخی از صادرکنندگان کالاهای موضوع بند (ز) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر ارائه ضمانت‌نامه بانکی در قبال پرداخت مالیات علی الحساب ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم (موضوع نامه‌های شماره 2.96492-1402.5.29و 2.106216 مورخ 1402.06.12 وزیر امور اقتصادی و دارایی) به منظور تکریم مودیان و حمایت از تولید، در صورت درخواست هر یک از صادرکنندگان کالاهای مذکور، اخذ ضمانت‌نامه بانکی معادل ۲ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب، بلامانع است.

بر این اساس، در مواردی که هر یک از صادرکنندگان یاد شده نسبت به ارائه ضمانت نامه بانکی اقدام کرده ‌اند، ضمانت نامه‌ های ارائه شده در سررسید وصول به حساب‌های معرفی شده واریز خواهد شد.

منبع: سازمان مالیاتی

تعداد بازدید : 1104

ثبت نظر

ارسال