Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 50 دقیقه

تاجر روس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین هشدار داد

تاجر روس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین هشدار داد

اولِگا دریپاسکا (Oleg Deripaska) تاجر آلومینیوم روسیه گفت اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ورشو می تواند به طولانی شدن درگیری ها در اوکراین منجر شود.

دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 12:16

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: این تاجر روس گفت سخنان اخیر بایدن نشان داد به نوعی «بسیج ایدئولوژیک جهنمی» در راه است که می تواند آغازگر طولانی شدن درگیری ها در اوکراین باشد.

دریپاسکا موسس شرکت بزرگ آلومینیوم «روسال» روسیه است. وی پیشتر خواستار برقراری صلح شده بود و درگیری ها در اوکراین را «دیوانگی » که باعث شرمندگی نسل های آینده می شود، توصیف کرده بود.

این تاجر روس از سوی آمریکا و انگلیس تحریم شده است. وی از متهم کردن آشکار هر یک از دو طرف در جنگ خودداری کرد اما گفت آمریکا و روسیه لفاظی علیه یکدیگر را افزایش داده اند.

وی گفت، امیدوار بود درگیری ها هفته ها پیش تمام می شد اما سخنرانی بایدن -که وی در آن از درگیری گسترده تر بین دموکراسی و استبداد سخن گفت- نشان می دهد که جنگ ممکن است طولانی تر شود.

این تاجر روس در تلگرام نوشت: اکنون نوعی از بسیج عقیدتی جهنمی از سوی همه طرف ها مطرح است و این افراد خود را آماده می کنند برای چند سال دیگر بجنگند.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ دریپاسکا و تعداد دیگری از مقامات با نفوذ روسیه را تحریم کرد . به گفته آمریکایی ها این افراد از «اقدامات و فعالیت های پلید »روسیه در  سراسر جهان سود می برند.

دریپاسکا در آن زمان گفته بود تحریم ها که تنبیه روسیه به دلیل ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را هدف قرار می دهد «بی پایه و اساس، مضحک و پوچ و بیهوده» هستند.

از ۲۴ فوریه زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین ، دریپاسکا نیز به اتهام ارتباط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در فهرست تحریمی انگلیس قرار گرفت.

آمریکا و غرب تاکنون تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند.

سناتور آمریکایی خواستار تحریم واردات اورانیوم روسیه شد

جان بارازو سناتور جمهوریخواه آمریکایی به تازگی خواستار توقف واردات اورانیوم روسیه و افزایش تولیدات این کشور شد و فروش اورانیوم ولادیمیر پوتین را در حمله به اوکراین جسورتر کرد.

تاجر روس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین هشدار داد

بایدن در تاریخ ۸ مارس واردات «انرژی و نفت و گاز» روسیه را منع کرد اما به گفته این سناتور آمریکایی کشورش همچنان به خرید اورانیوم روسیه برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه می دهد.

این سناتور مدعی شد تحریم ها تاکنون به اقتصاد روسیه آسیب رسانده  اما آن را فلج نکرده است و ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.

این سناتور ارشد کمیته منابع طبیعی وانرژی آمریکا هفه پیش طرحی را برای منع واردات اورانیوم روسیه ارائه داد.

بارازو خواستار کمک نظامی بیشتر به اوکراین شده و مدعی است اوکراین می تواند پیروز شود و فقط لازم است ابزارهای لازم را در اختیار این کشور قرار دهیم.

تعداد بازدید : 648

ثبت نظر

ارسال