Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 18 و 39 دقیقه

بیش از 40 شرکت علاقمند به سرمایه‌گذاری در زنجیرة تولید آلومینیوم غنا هستند

بیش از 40 شرکت علاقمند به سرمایه‌گذاری در زنجیرة تولید آلومینیوم غنا هستند

باشگاه آلومینیوم: بیش از 40 شرکت بین‌المللی و داخلی علاقمند به سرمایه‌گذاری در زنجیرة تولید آلومینیوم غنا هستند.

چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 20:56

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، شرکت GIADEC که شرکتی یکپارچه جهت توسعة آلومینیوم در غنا است، اعلام نموده که از میان این 40 شرکت، 12 شرکت انتخاب شده‌اند که این شرکت‌ها براساس ظرفیت مالی و کاری و همچنین توانایی اجرای پروژه، بررسی و انتخاب گردیده‌اند.

درحال‌حاضر گیادک، در مرحلة بررسی سرمایه‌گذاران است و هنوز هیچ تصمیم قطعی برای سال 2019 اتخاذ نشده است.

برآورد می‌شود که 900 میلیون تن بوکسیت در سه منطقة اصلی جهت استخراج وجود داشته باشد:

نخست منطقة آواسو (Awaso) با 60 میلیون تن منبع بوکسیتی، نییناهین (Niyinahin) با 700 میلیون تن منبع بوکسیتی و کیبی (Kyebi) با 160 میلیون تن منبع بوکسیت.

به‌گفتة مدیرعامل گیادک (GIADEC)، هدف اصلی این شرکت، همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران خصوصی است. پیش‌بینی می‌شود که تولید در واحد والکو (Valco)، ظرفیت تولید آلومینیوم را 300 هزار تن و راه‌اندازی واحد ذوب جدید در منطقه، ظرفیت ذوب را 500 هزار تن افزایش دهد و درنهایت بالغ ‌بر یک میلیون تن افزایش ظرفیت خواهیم داشت. این اقدام، 35 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد و 10 میلیارد دلار به اقتصاد منطقه کمک خواهد کرد. 10 میلیارد دلاری که به چرخة اقتصادی وارد می‌شود، ازطریق استخراج، تصفیه و ذوب خواهد بود.

یکی از عوامل بازدارندة رشد زنجیرة تولید آلومینیوم منطقه، مسائل زیست‌محیطی و حفظ و حراست از جنگل‌هاست.

براساس قرارداد امضاشده میان دولت و گروه گیادک، این شرکت اختیار کامل برروی هر نوع فعالیت صورت‌گرفته در زنجیرة آلومینیوم در غنا خواهد داشت و همواره صاحب 30 درصد سهام هر معدن جدید، واحد تصفیه یا واحد ذوب جدید خواهد بود.

تعداد بازدید : 1723

ثبت نظر

ارسال